➖ ۱۷ اسفند سال ۶۳ بود که بمباران گسترده هوایی توسط رژیم منحوس بعثی عراق با فرمان مستقیم صدام حسین ملعون آسایش و امنیت مردم پیرانشهر را به یغما برد . ➖ امنیتی که مردم در شرایط حتی جنگی برای امرار معاش خود به آن نیاز داشتند با صدای خشمگین هلی کوپترها و جنگنده های […]

➖ ۱۷ اسفند سال ۶۳ بود که بمباران گسترده هوایی توسط رژیم منحوس بعثی عراق با فرمان مستقیم صدام حسین ملعون آسایش و امنیت مردم پیرانشهر را به یغما برد .

➖ امنیتی که مردم در شرایط حتی جنگی برای امرار معاش خود به آن نیاز داشتند با صدای خشمگین هلی کوپترها و جنگنده های رژیم بعثی عراقی همچون جواهری از دستان مردم در شهر مرزی پیرانشهر افتاد و شکست .

➖ حدود ۳۱۰ شهید که ۹۰ نفر پیرانشهر و ۲۲۰ غیر بومی حاصل صدای هلی کوپترهای نظامی بود که زنان و کودکان بی گناه این شهر را به خاک و خون کشید و چهره مرگ را بر مردم به یادگار گذاشت .

➖ مردانی که با اشک های جاری و قلب های شکسته فرزندان و همسرانشان را به خاک سرد سپردند و زنان و فرزندانی که داغ بی پدری و بی مادری را پس از گذشت بیش از نزدیک به ۴ دهه هنوز با عمق وجود درک کرده و آرزوهای شیرینشان را با حسرت و افسوس به خاطره های تلخ و جانکاه سپردند.

➖ اما امروز صدای هلی کوپترهای نظامی با اینکه شیشه های خانه ها را نوازش میکند اما تداعی کننده امنیتی هست که مردم بجای فرار به پناهگاها و رعب و وحشت ، پرواز آرامش بخش آن ها را به تماشا می ایستند و لذت می برند .

➖ آری حال نیروهای مرزبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر مرزبانان در هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران حس آرامش و امنیت را با استقرار در صعب العبورترین ارتفاعات با سخت ترین شرایط برای مردم کشور و خصوصا شهرهای مرزی به ارمغان آورده اند .

➖ همان تلالو صدای خشمگین هلی کوپترهای نظامی که برای این شهرستان روزگاری تلخ و خونین را رقم زده است ، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با همت و تلاش های مضاعف و از خودگذشتگی و ایثار نیروهای نظامی ، اینک به ندای امنیت تبدیل شده است .

➖ ۱۷ اسفند سالروز عملیات هوایی و وحشیانه رژیم پست و منفور بعثی عراق در سال ۶۳ است ، در برابر ۹۰ شهید و خیل کثیری از جانبازان بمباران هوایی در آن روز را گرامی داشته و در مقابل این شهدای مظلوم و خانواده آن ها سر تعظیم فرود آورده و یاد و نام آن ها را گرامی میداریم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : روژ نیوز