مراسم تجلیل از خیرین، موکب داران، پزشکان، امدادگران، نیروهای خدماتی و همه کسانی که در برگزاری مراسم اربعین در پیرانشهر نقش داشتند، در پیرانشهر برگزار شد.

در مراسمی که با حضور سردار پور جمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در تالار کردستان پیرانشهر برگزار شد، از خادمان، مدیران و عوامل اجرایی اربعین حسینی تجلیل به عمل آمد. این مراسم باشکوه، نماد قدردانی از زحمات بی‌شمار خادمان حسینی در طول ایام اربعین بود و لحظاتی پر از معنویت و شور را برای حاضران رقم زد.

در جریان این مراسم، از خیرین، موکب داران، پزشکان، امدادگران، نیروهای خدماتی و همه کسانی که در برگزاری مراسم اربعین نقش داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدایای معنوی تجلیل شد. همچنین، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی از جمله اجرای سرودهای حماسی، نمایش‌های آیینی و مداحی، فضای معنوی و شوری وصف‌ناپذیر در سالن ایجاد کرد.در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس‌ها و دستاوردهای اربعین حسینی برگزار شد که مورد استقبال گسترده حاضران قرار گرفت. این نمایشگاه، بازتابی از تلاش‌ها و زحمات خادمان حسینی در طول ایام اربعین بود و لحظات ماندگاری را برای بازدیدکنندگان رقم زد.

سردار پور جمشیدیان در سخنانی، ضمن قدردانی از همه کسانی که در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی کوشیده‌اند، گفت: اربعین، تجلی عشق و ایثار است. این حرکت عظیم، نشان از زنده‌بودن روحیه شهادت‌طلبی و عشق به اهل‌بیت (ع) در دل مردم است. خدمت‌رسانی به زائران، در واقع خدمت به امام حسین (ع) است و این افتخاری بزرگ برای همه ماست. خادمان اربعین، با ایثار و از خودگذشتگی، صحنه‌های زیبایی از عشق و انسانیت را خلق کردند که هرگز از یادها نخواهد رفت.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با تأکید بر نقش مردم در موفقیت اربعین، افزود: موفقیت بزرگ اربعین، مرهون همدلی و تلاش‌های خالصانه مردم است. حضور گسترده زائران در اربعین امسال، نشان از تأثیرگذاری و اهمیت تلاش‌های شماست.

وی در این مراسم، از میزبانی شایسته مردم پیرانشهر از زائران اربعین حسینی قدردانی کرد و گفت: پیرانشهر در طول ایام اربعین، با آغوش باز از زائران استقبال کرد و همه امکانات خود را برای خدمت‌رسانی به آن‌ها بسیج کرد. این نشان از عشق و ارادت مردم این شهرستان به اهل‌بیت (ع) است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا با ابراز خرسندی از آمادگی کامل سپاه پاسداران برای خدمت‌رسانی به موکب داران و مردم، گفت: در مجموعه سپاه پاسداران، همه امکانات آماده است تا در خدمت موکب داران و مردم باشیم و از هیچ کوششی برای خدمت‌رسانی به زائران دریغ نخواهیم کرد.

وی در این مراسم باشکوه، افزود: بر اهمیت و ارزش‌های فرهنگی و دینی مراسم اربعین تأکید می‌کنیم و نقش مهم خادمان در برگزاری این مراسم را به یاد همگان آورد. حضور گسترده زائران در اربعین امسال، نشان از عمق اعتقاد و علاقه مردم به احیای مراسم اربعین حسینی دارد.

پور جمشیدیان در پایان سخنان خود، از فرمانده سپاه پیرانشهر، فرماندار و مسئولان شهرستان پیرانشهر و همچنین از خادمین، علما، عشایر، نیروی انتظامی، مرزبانی و گمرک که در خدمت‌رسانی به زوار نقش فعالی داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد. وی به طور خاص از یکی از مواکب ۲۵۰۰ نفری که در این مراسم تجلیل شده بود، تشکر نمود و از زحمات آنان قدردانی کرد.

 

انتهای خبر/