امام‌جمعه پیرانشهر گفت: محبت اهل‌بیت پیامبر جزو وظایف اصلی اهل تسنن است و در ایام اربعین حسینی دلـمان بـرای امــام حسـین ( ع) می‌تپد. وی همچنین به استقبال گرم مردم پیرانشهر از زوار حسینی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این حضور پربرکت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای تأمین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. محور اصلی این جلسه، بررسی آخرین وضعیت آمادگی‌ها برای استقبال از زوار اربعین حسینی و همچنین هماهنگی برای برگزاری باشکوه یادواره شهدا بود.

 

محمدصالح هاشم آبادی امام جمعه پیرانشهر با تبریک ایام محرم و اربعین حسینی، بر اهمیت این ایام در نزد اهل‌سنت و مردم پیرانشهر تأکید کرد و گفت: محبت اهل‌بیت پیامبر جزو وظایف اصلی اهل تسنن است و در ایام اربعین حسینی دلـمان بـرای امــام حسـین ( ع) می‌تپد. وی همچنین به استقبال گرم مردم پیرانشهر از زوار حسینی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این حضور پربرکت باشد.

 

یوسفی، مسئول حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر همایش ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان‌غربی، ضمن پر اهمیت شمردن برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا، تأکید کرد: تعامل و همکاری بیشتر در دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فاخر و جریان‌ساز در این زمینه شد. وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر این برنامه‌ها تأکید کرد.

 

خضر کاک درویشی، فرماندار پیرانشهر، به تخصیص اعتبارات قابل‌توجهی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این نشان از توجه ویژه مسئولان ارشد استانی و کشوری به شهرستان مرزی پیرانشهر است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و تسلیت به محبان و خاندان اهل‌بیت امام حسین (ع) گفت: امسال برای سومین سال پیاپی شهرستان پیرانشهر میزبان رویداد مهم اربعین و حضور زوار اربعین حسینی هستم که ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته، امسال هم با تمام امکانات برای استقبال از زائران اربعین و ارائه خدمات به آنها آماده هستیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، تلاش‌های عوامل اجرایی، نهادهای امنیتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و رسانه‌ها موجب شد انتخاباتی مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در شهرستان برگزار شود.

 

فرماندار همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و اربعین، آمادگی کامل شهرستان برای استقبال از زوار اربعین را اعلام کرد و بر لزوم ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زوار تأکید کرد، و گفت: در کنار ارائه خدمات رفاهی، باید برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز در موکب‌های اربعین برگزار شود.

 

در ادامه جلسه، رؤسای ادارات شهرداری پیرانشهر و لاجان، راه و شهرسازی، شبکه بهداشت، راهداری، مخابرات، آب و فاضلاب، توزیع برق، جهاد کشاورزی و پایانه مرزی تمرچین؛ ضمن تشریح مسائل و مشکلات به بیان گزارشی اجمالی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در پایان جلسه، فرماندار پیرانشهر به‌عنوان رئیس ستاد یادواره شهدای شهرستان منصوب شد.

انتهای خبر/