کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس عملیات طوفان الاقصی را آغاز نابودی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری <<حرف رک>> عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین که از صبح روز شنبه آغاز شد، دیوار بلند امنیتی اسرائیل پیرامون غزه را فروریخت و از سوی دیگر، توازن قدرت در سرزمین‌های اشغالی را تغییر داد و رژیم اسرائیل در بدترین وضعیت خود در چند دهه اخیر در محیط پیرامونی خود قرار گرفته است.

 

چنانچه در چند روز اخیر شاهد این مسئله هستیم، رژیمی که داعیه‌دار قدرت و تجهیزات غیرقابل‌نفوذ در دنیا بود در مقابل قدرت ایمان و اسلام سست شده و به‌زانو درآمده است.

 

خبرنگار پایگاه خبری روژنیوز مصاحبه‌ای با کمال حسین‌پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با موضوع عملیات طوفان الاقصی ترتیب داده که در ذیل می‌خوانیم.

 

 

 

عملیات طوفان الاقصی چه تأثیری در قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است؟

 

ببینید ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کرد شکست‌ناپذیر است، ادعا می‌کرد سامانه گنبد آهنین نفوذناپذیر است، ادعا می‌کرد اگر جنگی را شروع کند با کمترین تلفات بیشترین دستاوردها را به دست می‌آورد، عملیات طوفان الاقصی این هیمنه را شکست. این هیمنه به دست خود فلسطینیان شکسته شد. ارتش اسرائیل دیگر آن ارتش سابق نمی‌شود. وقتی یکی از گروه‌های مقاومت می‌تواند این بلا را سر اسرائیل بیاورد ارتش‌های منظم هم به‌طریق‌اولی می‌توانند.

 

 

 

این عملیات چه تأثیری در مناسبات کشورهای مسلمان با اسرائیل خواهد داشت؟

 

اسرائیل به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای همسایه و مسلمان است، از همان اول هم به دنبال این موضوع بود که با عادی‌سازی روابط موضوع فلسطین و مقاومت به فراموشی سپرده شود. اسرائیل با عادی‌سازی روابط به دنبال هویت‌بخشی به ذات نامشروع خود است. بسیاری از مذاکراتی که اسرائیل از ابتدای اشغالگری انجام داده، مذاکره برای مذاکره بوده و این رژیم به دنبال دستیابی به نتیجه نبوده. به نظرم روند عادی‌سازی روابط با کشورهای مسلمان با عملیات طوفان الاقصی تا چند سال متوقف می‌شود. ملت‌های مسلمان نسبت به موضوع فلسطین بی‌تفاوت نیستند و حکومت‌هایشان را مجبور به اتخاذ موضع می‌کنند.

 

 

 

آیا می‌توان گفت عملیات طوفان الاقصی زمینه نابودی رژیم اشغالگر قدس را تسریع می‌کند؟

 

بله حتماً. رژیم اشغالگر فکر نمی‌کرد یک این چنین ضربه‌ای از خود فلسطینیان بخورد. این یک شکست تمام‌عیار به معنای واقعی کلمه بود. صهیونیست‌های زیادی فکر می‌کردند با سکونت در اسرائیل امنیت کامل دارند و در منزل غصبی می‌توانند با فراغ‌بال سر بر بالین بگذارند؛ اما این عملیات نشان داد که کاسه صبر فلسطینیان به‌عنوان مالکان اصلی این سرزمین به سرآمد، صهیونیست‌های زیادی سرزمین فلسطین را ترک خواهند کرد و مهاجرت معکوس شتاب بیشتری می‌گیرد.

 

 

 

آیا این همان وعده خداوند در قرآن است که فرموده بنی‌اسرائیل بعد از سرکشی دوم توسط رزمندگانی بسیار قدرتمند از بین می‌رود؟

 

ان‌شاءالله این گونه است و این طوفانی که به پا شده زمینه‌های نابودی کامل رژیم صهیونیستی را مهیا خواهد کرد.

 

 

 

اسرائیل بارها ایران را تهدید به حمله نظامی کرده بود. وقتی یک قدرت نظامی کوچک محلی مثل حماس این‌طور ارتش و دستگاه اطلاعاتی امنیتی اسرائیل را بی‌حیثیت می‌کند؛ به نظر شما ایران چقدر باید نگران تهدیدات اسرائیل باشد؟

 

اسرائیل و بزرگ‌تر از اسرائیل هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. نظام اسلامی ما پشتیبانی تمام‌وکمال مردم را دارد تا وقتی هم که این گونه است تهدید خارجی کوچک‌ترین ضربه‌ای را متوجه کشور نمی‌کند. اسرائیل دست از پا خطا کند زمین کارزار و مبارزه تل‌آویو خواهد بود نه تهران.

 

 

 

اگر حزب‌الله وارد جنگ شود فکر می‌کنید معادلات به چه شکلی ادامه پیدا می‌کند و ایران یا متحدان اسرائیل چه اقداماتی می‌کنند؟

 

به نظرم اسرائیل ضعیف‌تر از آن است که بخواهد دامنه جنگ را گسترش دهد. ایران حامی جبهه مقاومت است و این را بارها و با صدای بلند اعلام کرده است. اسرائیل و ایالات متحده هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند همان‌طور که قبلاً هم نتوانستند.

 

مقام معظم رهبری نظام رژیم صهیونیستی به پادگان شیشه‌ای تشبیه کرده است به نظر شما چرا اسرائیل یک کشور محسوب نمی‌شود؟

 

اسرائیل یک رژیم نظامی است نه یک کشور، وقتی سرزمین ندارد، وقتی می‌خواهد مردمی را با فرهنگ‌های مختلف در سرزمین فلسطین جمع کند و ملت‌سازی کند، وقتی ابزاری جز زور ندارد، وقتی ریشه در این خاک و در این منطقه ندارد، خوب نتیجه معلوم است. اتفاقاً یک پادگان شیشه‌ای است و می‌بینیم با سنگی که حماس به سمت آن انداخته چه بلایی بر سرشان آمده.

 

 

 

با این عملیات آرزوی صهیونیست‌ها برای تحقق رؤیای نیل تا فرات قابل‌دستیابی است؟

 

با این عملیات و بدون این عملیات، صهیونیست‌ها این آرزو را به گور خواهند برد. کافی است یک روز حمایت غرب از صهیونیست‌ها قطع شود خود فلسطینیان کار این رژیم را یکسره می‌کنند. آفرین به این ملت مقاوم و مستحکم.

 

 

 

عملیات طوفان الاقصی هم‌زمان با سالگرد اغتشاشات در ایران بود؛ به نظر انجام این عملیات بی‌نظیر در این بازه زمانی دارای پیام خاصی است؟

 

اسرائیل و حامیان آن با محاسبات اشتباه انتظار داشتند الان در کشور عزیزمان آشوب باشد؛ اما وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفته که الان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، عرصه بر صهیونیست‌ها تنگ شده، مردم ما حامی و پشتیبان انقلاب‌اند و برای آن جان می‌دهند رابطه تنگاتنگ بین مردم و نظام اسلامی، برای جهان استکبار قابل‌تحلیل نیست، اسرائیلی که تا دیروز شاخ‌وشانه می‌کشید الان در حال دست‌وپازدن است.

 

 

 

انتهای خبر/