شهردار پیرانشهر گفت: آسفالت معابر از جمله زیرساخت‌های اساسی و حیاتی در هر شهر به شمار می‌رود و خوشبختانه در سایه اجرای نهضت آسفالت در پیرانشهر، شاهد تحولات مثبتی در این زمینه بوده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز همان‌طور که می‌دانیم، آسفالت معابر نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین زیبایی و نظم شهری دارد. نهضت آسفالت در پیرانشهر تحولاتی را در این زمینه به وجود آورده است.

صفر تفاخر شهردار پیرانشهر در این زمینه گفت: آسفالت معابر از جمله زیرساخت‌های اساسی و حیاتی در هر شهر به شمار می‌رود و خوشبختانه در سایه اجرای نهضت آسفالت در پیرانشهر، شاهد تحولات مثبتی در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: تا پیش از آغاز این طرح، شاهد معابر خاکی و ناهموار در بسیاری از مناطق شهر و به‌خصوص در روستاها بودیم که تردد در آنها را برای اهالی با مشکل مواجه می‌کرد. همچنین، این معابر خاکی در هنگام بارندگی مشکلات زیادی را برای ساکنین به وجود می‌آوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: اما با اجرای نهضت آسفالت، بسیاری از این معابر آسفالت شده و چهره شهر به طور قابل‌توجهی دگرگون شده است. آسفالت شدن این معابر نه‌تنها موجب سهولت در تردد و عبور و مرور شده، بلکه از نظر زیبایی‌شناسی نیز به شهر جلوه‌ای نو بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز اقدامات گسترده‌ای در زمینه آسفالت معابر در حال انجام است. از جمله این اقدامات می‌توان به زیرسازی معابر در محله‌های شین‌آباد و فرهنگیان ۲ جهت آسفالت، قیرپاشی و آسفالت کوچه‌های ۵۱ و ۵۲ محله پاداش، آسفالت خیابان لاوان و کوچه‌های فرهنگیان ۲ و همچنین عملیات اجرایی آسفالت خیابان سعدی شرقی اشاره کرد. علاوه بر این، واحد عمران شهرداری نیز در حال آماده‌سازی معابر بین خیابان‌های اندیشه و بهشت جهت آسفالت است

تفاخر افزود: آسفالت شدن معابر شهری و مزایای متعددی برای اهالی حاشیه شهر به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح، سهولت در تردد و عبور و مرور برای اهالی مناطق حاشیه شهر است. همچنین؛ آسفالت شدن معابر شهری، دسترسی اهالی این مناطق به امکانات مختلف مانند مراکز درمانی، آموزشی و خدماتی را نیز تسهیل می‌کند.

شهردار پیرانشهر در خصوص برنامه‌های آتی این طرح برای آسفالت معابر باقی‌مانده در سطح شهر خاطرنشان کرد: همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردم، ما مصمم هستیم که نهضت آسفالت را تا آسفالت کامل تمامی معابر شهر پیرانشهر ادامه دهیم.

وی در پایان افزود: علاوه بر این، رایزنی‌هایی با مسئولین استانی و کشوری برای تأمین اعتبارات لازم جهت اجرای این طرح در مناطق باقی‌مانده انجام شده است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد آسفالت کامل تمامی معابر شهری در شهرستان باشیم.

انتهای خبر/