برگزاری نشست مشورتی دهیاران شهرستان پیرانشهر با محوریت انتخابات ریاست جمهوری و نقش دهیاران در افزایش حداکثری حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نشستی با حضور خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر، کمال حسین‌پور نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و میرآباد، رؤسای ادارات خدمات‌رسان، بخشداران مرکزی و لاجان و دهیاران شهرستان با محوریت هماهنگی تبیین و افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و پیگیری مشکلات روستاها در محل فرمانداری برگزار شد و با بحث و تبادل نظر با موضوع انتخابات شروع شد.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر در این نشست گفت: دهیاران به‌عنوان نمایندگان دولت در روستاها، نقشی کلیدی در جلب مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ایفا می‌کنند. آنها با ارتباط مستقیم و صمیمی با مردم روستا، می‌توانند به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و نظام عمل کرده و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

وی افزود: برخی از مهم‌ترین اقداماتی که دهیاران می‌توانند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهند. دهیاران موظف‌اند اطلاعات دقیق و صحیح مربوط به انتخابات، از جمله زمان و مکان برگزاری انتخابات، شرایط رأی‌دهندگان و برنامه‌های کاندیداها را به اطلاع مردم روستا برسانند.

وی افزود: دهیاران می‌توانند با برگزاری جلسات و نشست‌های عمومی، اهمیت انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور را به مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: دهیاران با پیگیری و حل مشکلات و معضلات مردم روستا، آنها را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند و مردم روستاها که همیشه عشق به میهن اسلامی دارند و در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور چشمگیر دارند، باز هم  حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: دهیاران می‌توانند با برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی در روستا، فضایی پرشورونشاط برای انتخابات ایجاد کنند و مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند. دهیاران باید در جریان انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کرده و از حمایت از کاندیدای خاص خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با مشارکت فعال دهیاران، می‌توان شاهد افزایش حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاباتی پرشور و باشکوه بود.

در ادامه نشست ضمن بیان دیدگاه‌های دهیاران در خصوص مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان از جمله تسهیل در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها جهت جلوگیری از رسوب اعتبارات دهیاران، معضل قطعی مکرر برق چاه‌های کشاورزان، تسهیلات بنیاد مسکن و مقاوم‌سازی مساکن روستایی، روشنایی و جابه‌جایی تیر برق‌های معابر روستایی، بازنگری نقشه طرح هادی روستایی و….. موردبحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در راستای هماهنگی تبیینی مشارکت پرشور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، اطلاع‌رسانی خدمات دولت در سطح روستاها، معرفی دستاوردها، ضرورت‌های انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در جهت پیشرفت کشور و پیشبرد بهتر پروژه‌ها و برنامه‌های دولت در این جلسه مطرح شد.

انتهای خبر/