یادواره زنان شهیدهپیرانشهر با حضور حاج آقا غلامرضا کبیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد میاندوآب،سرهنگ خاقانی جانشین سپاه پیرانشهر، خانواده های شهدا، ایثاگران و مسئولین پیرانشهر در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد .

 

در ابتدای مراسم حاج آقا کوهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه رهبری در شهرستان پیرانشهر ضمن عرض خوشآمدگویی به حضار گفت:شهرستان پیرانشهر از شهرهای پرافتخارنظام است که در این شهر زنان شهیده پرچم دار ولایت بودند، مادران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس در این شهرستان با بردباری در برابر مشکلات ایستادند و همیشه در پشت جهبه پشتیبان رزمندگان اسلام بودند.

در ادامه مراسم حاج آقا غلامرضا کبیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد میاندوآب گفت:مجاهدت و تلاش زنان پیرانشهر در دوران انقلاب و دفاع مقدس باعث افتخار و نشانه ای از حضور آگاهانه زن مسلمان در عرصه های اجتماعی است.

وی افزود:در جوامع غربی با تمام شعارهایی که در ارتباط با حقوق و آزادی زنان مطرح می کنند، حقوق زنان یکی از پر آسیب ترین بخش های جوامع است و بیشترین ظلم به زنان در همین جوامع صورت می گیرد،اما زن مسلمان بر اساس مبانی اسلام کاملا آزاد است و هیچ گاه حجاب او را محدود نکرده و در ایران اسلامی اکثر دانشجویان از زنان جامعه هستند و در درجات عالی مشغول به تحصیل میباشند.

وی اضافه کرد:شهدا با نثار جان و خون خود به ما عزت و اعتبار هدیه کردند و برگزاری یادواره شهدا نشانه قدرشناسی است و باید فرهنگ سپاسگزاری و قدرشناسی را در جامعه نهادینه کنیم و متخلق به اخلاق الهی باشیم.

در پایان مراسم از خانواده شهدای معظم زنان شهیده تجلیل بعمل آمد.