در دانشگاه آزاد شهرستان پیرانشهر، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی یک جلسه تحت عنوان "کرسی آزاداندیشی" که با حضور مسئولین، رؤسای دانشگاه‌ها، و دانشجویان برگزار شد، جلسه‌ای پرشور و پر اهمیت بود که نقش بزرگی در تبیین ارزش‌ها و ایده‌های انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در این جلسه، موضوعاتی گوناگون از جمله نقش بسیار مهم دانشجویان در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی موردبحث و بررسی قرار گرفت. سخنرانی برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالار فرخ‌زاده، کارشناس عقیدتی سپاه پیرانشهر، با حضور فراوان مختلف صنوف اجتماعی و فرهنگی، انگیزه و انرژی به دانشجویان منتقل شد. علاوه بر این، حضور رؤسای دانشگاه و مدیران برجسته نیز موردتوجه قرار گرفت که تأکید بر ارتقای سطح فکری و اندیشهٔ دانشجویان را داشتند و از آنان خواستند که در راستای تحقق اهداف ملی و اسلامی، به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بیشتری مشغول شوند.

فرخ زاده، سخنران کرسی گفت بسیج، عبارت است از هم‌فکری و همدلی که در بین افراد جامعه و نهادهای مختلف، از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، و محیط‌های کاری شکل می‌گیرد. این ایده مهم به معنای اشتراک و همدلی در مقابل تهدیدها و چالش‌های مختلف است، به‌ویژه در مقابل فشارها و تهدیدات خارجی و داخلی. هفتهٔ بسیج، فرصتی است برای بازنگری و بررسی نقش و اهمیت بسیج در جامعه و تأکید بر فعالیت‌های مردمی و اجتماعی در جهت حفظ امنیت و استقرار عدالت اجتماعی. در این هفته، به دنبال تقویت و توسعهٔ شبکه‌های بسیجی و افزایش آگاهی مردم از اهداف و مأموریت‌های بسیج هستیم.

کارشناس عقیدتی سپاه درباره جایگاه شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب چنین گفت شهید مطهری، به‌عنوان یکی از بزرگان انقلاب، نقش مهمی در انتقال ارزش‌ها، ایده‌ها و آموزه‌های اسلامی به نسل‌های جوان داشته است. او بااصالت و ایمان به ارزش‌های دینی و انقلابی، به‌عنوان یک معلم و راهنما، نقش بسیار مؤثری در شکل‌دهی به ذهنیت جوانان داشته است.
وی افزود: شهید مطهری، با استفاده از روش‌های تدریس نوآورانه و زبانی ساده و فهم‌پذیر، توانسته است پیام‌های انقلاب اسلامی را به نحوی عمیق و مؤثر به نسل جوان منتقل کند. او با ارائه مفاهیمی چالشی و الهام‌بخش، توانسته است انگیزه و انرژی بیشتری در جوانان ایجاد کند و آنان را به فعالیت‌های سازنده و مفید برای جامعه تشویق کند.

وی در ادامه اشاره کرد: باتوجه‌به دیدگاه شهید مطهری، معلمان و راهنمایان انقلابی می‌توانند نقش بسیار مهمی در تربیت نسل‌های جوان داشته باشند. آن‌ها باید به‌عنوان نمونه‌هایی از اخلاق و ایده‌آل‌های انقلابی برای جوانان شناخته شوند و با ارائه مثال‌های زنده از زندگی و اندیشه شهدا، آنان را به‌سوی رشد و تکامل هدایت کنند.
کارشناس عقیدتی بیان کرد: همواره باید همیشه به ارزش و جایگاه معلمان انقلابی مانند شهید مطهری احترام گذاشته و آنان را به‌عنوان راهنمایانی در راه انقلاب و اسلام شناخت. این است که ما باید از آموزه‌ها و ارزش‌هایی که این بزرگواران به ما یاد داده‌اند، بهره‌مند شویم و آن‌ها را به‌عنوان الگوهایی برای پیروی و تقلید در زندگی خود ببینیم.

فرخ زاده به این موضوع اشاره کرد که دانشجویان و استادان دانشگاه نقش بسیار مهمی در تبیین و تفسیر مسائل سیاسی دارند. آن‌ها به‌عنوان نخبگان و دانشمندان، مسئولیت بالایی در انتقال اطلاعات و تحلیل مسائل سیاسی به جامعه دارند. آن‌ها باید به‌عنوان مرجعی معتبر در جامعه، با استناد به دانش و تجربه خود، به تبیین و توضیح مفاهیم و مسائل سیاسی پرداخته و برای آگاهی عمومی بیشتر از مسائل سیاسی کمک کنند.
وی در پایان با اشاره به نقش دانشجویان در جامعه اسلامی گفت: دانشجویان نیز، به‌عنوان نیروهای جوان و پویا در جامعه، مسئولیت بالایی در فهم و تحلیل مسائل سیاسی دارند. آن‌ها باید با استفاده از منابع معتبر و باتوجه‌به دیدگاه‌های مختلف، به تبیین و تحلیل مسائل سیاسی پرداخته و در جهت فهم بهتر از مسائل سیاسی در جامعه، فعالیت کنند.
در این راستا، دانشجویان و استادان دانشگاه باید به دلیل مسئولیت اجتماعی و فرهنگی‌شان، به بررسی و تبیین مسائل سیاسی در جامعه بپردازند و نقش فعالی در توسعهٔ فضای عقیدتی و سیاسی جامعه داشته باشند.

انتهای خبر/