چرای زودرس خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد میکند دامداران و بهره برداران باید طبق زمان ابلاغی چرای دامها را در مراتع انجام دهند خارج از محدوده زمانی این کار تخلف میباشد.

مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر گفت:برابر گزارش واصله مردمی ، عده ای از دامداران روستاهای تابعه پيرانشهر بدون رعايت قانون و مقررات منابع طبيعی اقدام به خروج احشام و چرای زود رس در مراتع منطقه نموده اند كه با اين كار باعث تخريب و نابودی مراتع می شوند و خسارت جبران ناپذيری به پيكره منابع طبيعی وارد می كنند و از همين حالا مانع رشد و نمو گياهان می شوند.

وی در ادامه :اين عمل برخلاف قانون و مقررات منابع طبيعي بوده و جرم محسوب می شود و اين اداره ناچاراً برابر قانون با متخلفين برخورد و كليه خسارت وارده را كه برابر تعرفه مي باشد از آنها وصول نمايد.

وی اشاره کرد:اكيپ هاي گشت و مراقبت يگان حفاظت از ١۵ اسفند ماه در حال آماده باش كامل مي باشند و از شهروندان گرامی درخواست داريم در صورت مشاهده ی چرای زود هنگام با شماره تلفن ١۵۰۴ كه بصورت شبانه روزی و بدون هزينه می باشد تماس حاصل نمايند و از كليه دامداران عزيز نيز درخواست می گردد زمان ورود به مرتع كه اول ارديبهشت ماه هر سال است را رعايت نمايند تا دچار پرداخت جريمه های سنگين و ابطال پروانه بهره برداری نگردند.

در پایان عنوان نمود:اطلاعیه های واصله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی جهت اطلاع مرتعداران،دامداران و بهره برداران در اختیار عموم مردم قرار میگیرد.