مصاحبه با فرزند شهید ترور این شهید بزرگوار در مورخه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در حالی که عالم در عزای رحلت پیامبر اکرم (ص) بودند ، بسیجی خضر پیروت نیا معروف به خدر منگور از بسیجیان فعال و مردم دار و رزمنده هشت سال دفاع مقدس توسط عقاب های زاگرس وابسته به گروهک تروریستی حزب دمکرات ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد . شهید پیروتی نیا در بین مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار بود . این شهید معظم از خیرین و متنفذین قابل اعتمادی بود که همین امر باعث شد کوردلان و مزدوران عربی ، عبری در صدد حذف شهید باشند.

روژ نیوز:نهضت انقلاب اسلامی بر پایه کدام محورهای قرآنی و اسلامی شکل گرفت؟

مراد رسول پیروتی نیا:نهضت اسلامی بر محور بیداری اسلامی ،و احیایی ارزش های اسلامی شکل گرفت و این بیداری اسلامی بود که دشمنان اسلام را در صدد ضربه به اسلام واداشت و این کینه هزار ساله دشمنان است که اسلام را تضعیف کنند،انقلاب اسلامی نیز در راستا و تداوم نهضت اسلام بوده است.

روژ نیوز:چرا به رغم قدرت دنیایی پهلوی دوّم و حمایت خارجی از او، حضرت امام روح‌الله(ره) پیروزی نهضت را قطعی می‌دانستند؟

ببینید پیروزی آیت الله خمینی(ره) بدون منابع مادی، حزب سیاسی و راه انداختن جنگ و بدون کمک قدرتهای خارجی بسان یک معجزه می ماند و همگی این عوامل باعث شده اند که او به عنوان رهبر بی چون و چرای یک نهضت بزرگ و موفق انقلابی شناخته شود.

روژ نیوز:انقلاب اسلامی چگونه معادلات جهانی در عرصه سیاست را بر هم زد؟

بنظر بنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام سیاسی در تقابل با غرب و شرق قرار گرفته و به دلیل افکار آرمان گرایانه و طرح ارزش های جدید در عرصه بین الملل، منافع غالب کشورها را نیز به خطر انداخت . با وجود فشارهای شدید قدرت های بین الملل و سایر دولت ها در مقابله با این انقلاب، اما انقلاب اسلامی ایران همچنان در عرصه های مختلف – از جمله عرصه های فکری، فرهنگی، سیاست و قدرت – تاثیرگذار بوده و تحولاتی را در نظام بین الملل ایجاد نموده است.

روژ نیوز:چرا انقلاب اسلامی مکتب و چرا گفتمان محسوب می‌شود؟

چون این نظام اسلامی نظامی است بر پایه جمهوری و رای گیری حداکثر مردمی میباشد و خود مردم بودند که از روزهای اول سرنوشت را خودشان تعیین میکردند و دشمنان اسلام توانایی مردمی بودن انقلاب را ندارند و با انواع جنگ نرم و سخت درصدد بر هم زدن این انقلاب هستند،غافل از آن که این انقلاب سکان داری دارد که به راحتی خواب دشمنان را بر هم میزند.

روژ نیوز:بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در چند جمله چیست؟

بنظرم یکی از دستاوردهای قابل ملاحظه انقلاب اسلامی این بود که توانست از مردمی که در آن زمان بسیاری از آنها از تواناییهای مکتب خود غافل بودند این امکان را بدهد که به بازشناسی اسلام بپردازند و در این بین سجایای اخلاقی و جذبه های معنوی امام خمینی نیز به عنوان یک الگوی بزرگ نقش بسیار مثبتی در راه متعهد شدن مردم ایران به اسلام داشت. در اینجا مردی بپاخاست که به هیچ وجه در فکر اکتساب منافع فردی و فرقه ای نبود. حضرت امام خمینی به حق جلوه گاه متعالی ترین آرمانهای ملت ایران بود.

روژ نیوز:وجوه تفاوت عمده انقلاب اسلامی با انقلاب‌های فرانسه، آمریکا، روسیه و چین چیست؟

ويژگي خاص انقلاب ايران در مقايسه با انقلاب هاي بزرگ ديگر جهان، مثل چين و روسيه،… پايه گذاري آن بر مبناي آموزش هاي الهي اسلام، اين دينِ جامع نگر، و جهان شمول است.

روژ نیوز:اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد یا پیروز نمی‌شد ایران امروز، چه وضعیتی داشت؟

اگر انقلاب نمی شد،نظامی کاملا دیکتاتوری بر پایه وابستگی خارجی بر ایران حاکم بود و باز هم مردم در زیر چکمه های استکبار له می شدند.که حذف وابستگی خارجی از بزررگترین ارمغان های انقلاب اسلامی بود.

روژ نیوز:رخدادی چون انقلاب اسلامی را چه نوع آفاتی تهدید کرده و می‌کند؟

یکی از آفات انقلاب اسلامی آفات نظامی یا همان تهدیدات نظامی است،اما ایران اسلامی به همت غیور مردان نظامی جزء قدرت های نظامی جهان هستند و هیچ دشمنی توانایی مقابله با آن را ندارد،همچنان که اقتدار پوشالی آمریکا را در هم شکست.
از دیگر آفات آفات اقتصادی می باشد،دشمنان ایران اسلامی با انواع تحریم های اقتصادی و تحریم افراد و شرکت ها و … سعی در تضعیف نظام را دارد،اما این تحریم ها باعث حذف وابستگی خارجی و تکیه بر شرکت های دانش بنیان و اقتصاد بومی شده است.
افات اخلاقی نیز از دیگر آفات ایران اسلامی میباشد که دشمنان با انواع ترفند سعی در حذف روحیهه اسلامی  و دینی از جامعه اسلامی هستند و با سرمایه گذاری تاسیس انواع کانالهای ماهواره ای و تهاجم فرهنگی کانون خانواده ها را هدف گرفته اند که لازمه مقابله با این آفت جهاد تبیین میباشد.

روژ نیوز:آیا ما شاهد تحقق همه آرمان‌ها و غایات انقلابمان بوده‌ایم و اگر نه چرا؟

خیر؛ زمان‌بر بودن دستیابی به این اهداف بلندتحمیل فشارهای خارجی (جنگ، تحریم و…) برای کند کردن حرکت نظام به سمت آرمانها
توجه به دستیابی به حجم قابل توجهی از اهداف مورد اهتمام
موانع درونی از عدم تحقق همه آرمانها بوده،اما پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های مختلف مانند کشاورزی،صنعتی،امنیتی،هوا فضا و…. بوده ایم که باید بیشتر تلاش کنیم تا به همه اهداف انقلاب برسیم.

روز تیوز:چرا انقلاب اسلامی تبدیل به الگوی محرومان و ستمدیدگان و مستضعفان عالم شد؟

حضرت امام خمینی(س) چنین می فرمایند: « چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که بر پاکننده عدالتی است که بعثت انبیا- علیهم السلام- برای آن بود. و چه مبارک است زادروز ابرمردی که جهان را از شرّ ستمگران و دغلبازان تطهیر می‏نماید و زمین را پس از آنکه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد می‏نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می‏نماید. و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغلبازیها و فتنه‏انگیزیها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخهای ستم و کنگره‏های بیداد فرو ریزد.»

روژ نیوز:نقش حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و جانشین ایشان حضرت امام خامنه‌ای در هدایت الهی و استمرار انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رهبر فرزانه با بصیرت کامل در همه پیچ و خم ها و سختی های کشور و پشتوانه مردمی بوده است،و انقلابی شکوهمند را رهبری میکنند که صدور این انقلاب و بیداری اسلامی در جای جای جهان انجام می گیرد.

انتهای پیام./