شهردار‌ پیرانشهر گفت: اولین فرهنگسرای شهر واقع در کمر‌بندی شهید مهدی کریمی بعد از گذشت چندین سال بلا‌تکلیف، تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، صفر تفاخر، شهردار پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار روژنیوز گفت: این پروژه در دورهٔ چهارم شورای شهر باتوجه‌به کمبود فضای مناسب فرهنگی برای جلسات، مراسم‌ها، فعالیت انجمن‌های ادبی و هنری، برگزاری نمایش‌ها و شب‌های شعر و باهدف ساخت یک قطب آموزشی در امور گوناگون فرهنگی، اجتماعی، پیشه و هنر، کسب مهارت‌های زندگی، استعدادیابی برای کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان به‌ویژه بانوان در زمینی به مساحت ۲۲۷۵ مترمربع توسط شهرداری پیرانشهر کلنگ‌زنی شد.

تفاخر اضافه کرد: این پروژهٔ بزرگ و مهم به مساحت اعیانی ۳۹۵۰ مترمربع در دوطبقه طراحی شده که دارای سالن اجتماعات ۷۵۰ نفری، سالن آمفی‌تئاتر ۲۵۰ نفری، نمایشگاه دائمی، بخش اداری، سالن مطالعه، سالن جلسات و کتابخانه بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف و تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سنوات گذشته از بدو تصمیم به احداث آن تا به امروز، علی‌رغم پیش‌بینی‌ها، به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه و…هزینه خاصی جز آنچه بابت طراحی و فونداسیون آن از محل منابع داخلی شهرداری هزینه شده است، بودجه خاصی برای ادامه این پروژه مهم و ضروری عملاً اختصاص داده نشده است.

وی در نامه یادآور شد، باتوجه‌به دغدغه مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین اصحاب فرهنگ و هنر، این شهرداری تصمیم گرفت که ادامهٔ ساخت و تجهیز فرهنگسرا را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

تفاخر با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات مردمی و افتخارات شهرداری در شرف تحقق است. تصریح کرد، ادامه پروژه تکمیل ساختمان فرهنگسرا به استناد اعتبارات داخلی از طریق مناقصه عمومی نوبت اول شهرداری پیرانشهر به شماره: ۵۱۶۰/۰۱و تاریخ: ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ به پیمانکاران واجد شرایط به شرح مفاد شرایط عمومی و خصوصی و اسناد مناقصه واگذار می‌شود؛ لذا پیمانکاران واجد شرایط می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت جهت دریافت اسناد و مدارک و اطلاعات لازم و ثبت سپرده و ارائه قیمت پیشنهادی و سایر موارد الزامی جهت شرکت در مناقصه اقدام نمایند.

انتهای خبر/