در راستای بررسی بوفه‌های مدارس، کارشـناسان بهـداشت مـحیط شــبکه بـهداشت و درمـان پـیرانشهر ، بـوفه غـیر بهـداشتی یکی از مـدارس را پلمب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز به نقل از روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر باتوجه‌به اهمیت رعایت شرایط بهداشتی در بوفه مدارس و همچنین رعایت دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم، واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر نسبت به بازدید و پایش مستمر بوفه ها اقدام و در همین راستا یک بوفه متخلف را پلمب کرد.

 

دررابطه‌با این موضوع امین عشایری ریاست مرکز بهداشت، از تشدید نظارت‌ها بر پایگاه‌های تغذیه سالم خبر داد و تأکید کرد: در صورت بروز هر گونه تخلف، مبنی بر فروش اقلام غیرمجاز، بوفه مذکور پلمب خواهد شد.

 

امین عشایری دررابطه‌با نظارت بر بوفه مدارس گفت: مجوزهایی را برای بوفه‌های مدارس در نظر گرفتیم که در این مجوزها شرایط فیزیکی مدرسه، ارائه خشکبار و مواد بسته‌بندی و فروش مواد غذایی گرم، را در نظر می‌گیرد.

 

وی درباره نحوه اداره بوفه مدارس و تخلف مدارس افزود: مسئولیت اصلی مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم بر عهده مدیران مدارس است. مدیران مدارس نمایندگانی تحت عنوان مراقب بهداشت دارند و در صورت نبود این افراد در مدارس، مدیر مدرسه به طور مستقیم بر فرایند فعالیت بوفه مدارس نظارت می‌کند.

 

وی با بیان این که بازرسان پایگاه‌های تغذیه سالم هر فصل یک‌بار در طول سال از مدارس بازدید و فعالیت‌های آنان را رصد می‌کنند گفت: امسال میزان رصد بر بوفه‌ها و پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس را در شهرستان پیرانشهر تشدید و اعلام کردیم اگر بوفه مدارسی تخلف کند می‌توانیم بوفه را پلمب و تخلف بوفه مدرسه را پیگیری کنیم.

 

انتهای خبر/