حفاری پنج حلقه چاه تأمین آب آشامیدنی در روستاهای پیرانشهر با اعتبار سه میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی روژنیوز با پیگیری‌های خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر، کمال حسین‌پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی و شهرستان طی دو ماه گذشته حفر تعداد پنج حلقه چاه در مجتمع‌های آبرسانی کلید خورد.

 

فرماندار پیرانشهر در این باره گفت: بعضی از روستاهای پیرانشهر با مشکل آب آشامیدنی سالم مواجه هستند، در این راستا این موضوع در جلسات مختلف شهرستانی مطرح گردید و توافق گردید اداره کل آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی و شهرستان اقدامات لازم برای شروع پروژه‌ها انجام دهند.

 

خضر کاک درویشی در ادامه بیان کرد: در دو ماه گذشته چاه‌های پروژه آبرسانی روستاهای گر گول، گزگسک پیران، رزگاری و روستاهای گرداسه و گنه‌دار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان جهت تأمین آب شرب ۱۷ روستای شهرستان حفاری شده که در صورت بهره‌برداری و وارد مدار شدن مشکل تأمین آب شرب یک هزار و ۴۲۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۴۹۲ نفر ساکنان آن روستاها برطرف خواهد شد.

 

فرماندار پیرانشهر در ادامه تصریح کرد: مجتمع گرگول با تحت پوشش روستاهای حاجی غلده، لیک‌بن، کانی باغ، کانی ملا، کانی بداق، خرنج و گرگول سفلی؛ مجتمع رزگاری با تحت پوشش سه روستای رزگاری، سیلوه و خالدار؛ مجتمع گزگسک پیران با تحت پوشش روستاهای گزگسک پیران، دیلزه، قلات رش، نمنجه و گردیم خانه و آب شرب روستاهای گرداسه و گنه دار منگور روستاهای پروژه‌های مهم آب‌رسانی هستند.

 

هوشیار احمدیان رئیس اداره آب و فاضلاب پیرانشهر نیز در مورد پروژه‌های آبرسانی روستایی گفت: این پروژه‌ها از دو ماه پیش شروع به کار شده که در صورت تأمین اعتبار یادشده پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ این پروژه به اتمام می‌رسند.

 

انتهای خبر/