رئیس شبکه توزیع برق شهرستان پیرانشهر: پروژه برق‌رسانی به مناطق ۱۵گانه شهر پیرانشهر که به محدوده شهری الحاق‌شدن در حال انجام است و پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز رستگار احمدی رئیس و مدیریت شبکه توزیع برق شهرستان پیرانشهر گفت: عملیات برق‌رسانی به ۱۵ منطقه حاشیه‌ای پیرانشهر که به‌تازگی به محدوده شهری اضافه شدند با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است. برق‌رسانی به این محلات با انجام عملیات احداث شبکه ۲۰ کیلوولت، پست هوایی، شبکه فشارضعیف و روشنایی معابر اجرا خواهد شد.

 

رستگار احمدی رئیس مدیریت توزیع برق شهرستان پیرانشهر گفت: در طرح برق‌رسانی به مناطق ۱۵ گانه پیرانشهر نیازمند احداث ۹۰۰ تیر برق خواهد بود که تاکنون ۶۰ درصد از این میزان تیرگذاری انجام شده است.

 

رئیس اداره برق پیرانشهر در ادامه بیان داشت: همچنین ۳۲ کیلومتر شبکه فشارضعیف، ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط به همراه ۱۷ دستگاه ترانسفورماتور برای برق‌دار کردن مناطق الحاق شده موردنیاز است که با تلاش کارکنان مدیریت توزیع برق این شهرستان عملیات احداث ۷ کیلومتر از شبکه فشارضعیف، دو کیلومتر خط ۲۰ کیلوولت و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور و نیز ۱۰۰ دستگاه چراغ روشنایی تا به امروز انجام شده است.

 

وی در ادامه افزود: به‌منظور اجرای سریع طرح‌های برق‌رسانی برای مردم این مناطق و همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های فنی و اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی، گروه‌های فنی مدیریت‌های توزیع سراسر استان در این طرح خدمات‌رسانی به کار گرفته شده‌اند که در طرح برق‌رسانی مناطق ۱۵ گانه پیرانشهر نیز همکاران برق پیرانشهر با همکاری مدیریت برق چالدران مشغول به فعالیت هستند.

 

احمدی تصریح کرد: مناطقی از شهر پیرانشهر که در طرح پیشرو برق‌رسانی خواهند شد شامل؛ #کوی برادران، #خیابان اندیشه، #کوی زیبا، #خیابان بهشت، #کوی خیام سه، #کوی هیمن، #کوی عدالت، #کوی آمانج، #کوی مسجد قبا دو، #کوی کاکه‌رش، #مناطق پست ۱۳۲ کیلوولت، #جاده کاسورده، #کوی سرداران و #کوی آوندی، هستند که به‌موازات اجرای طرح برق‌رسانی به این مناطق شاهد جمع‌آوری انشعاب غیرمجاز و تبدیل به انشعاب واقعی نیز خواهیم بود که به کاهش آسیب‌ها و تلفات شبکه منجر خواهد شد و پایداری شبکه توزیع برق شهر پیرانشهر را نیز تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

گزارش: علی محمدی اصل

انتهای خبر/