جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر پیرانشهر با حضور مسئولین ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر با هماهنگی اداره بهزیستی و با حضور رؤسای ادارات، انجمن اولیاومربیان، رسانه‌ها و مشاورین مبارزه با مواد مخدر و سازمان‌های مردم‌نهاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

کاک درویشی” فرماندار پیرانشهر در این جلسه با تأکید بر شناخت آسیب‌های اجتماعی و آموزش‌های لازم بخصوص در مدارس با ارائه راهکارهای پیشگیرانه گفت، آموزش و آگاهی‌بخشی در رأس همه راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و در کنار آن باید به ابعاد دیگر موضوع یعنی مقابله و درمان نیز توجه ویژه داشت و باید از انجمن‌هایی که در شهرستان در راه مبارزه با موادمخدر گام برداشته‌اند تشکر کرد و از این نوع موسسه‌ها حمایت کرد.

کاک درویشی در ادامه جلسه با اشاره به پدیده شوم اعتیاد افزود: مصرف مواد مخدر باید در جامعه به‌عنوان یک پدیده آسیب‌پذیر بخصوص برای نوجوانان آلفا شود و همه مسئولین و سازمان‌های متولی نسبت به پیشگیری و مبارزه با این معضل بزرگ اجتماعی وظیفه دارند و باید پای‌کار باشند.

فرماندار همچنین آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم به‌ویژه جوانان نسبت به پیامدهای ناگوار این بلای خانمان‌سوز در جهت هوشیاری خانواده‌ها را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: همدلی کلید ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد است، مسئولین مربوطه، ریش‌سفیدان و معتمدین شهرستان و کسانی که به هر نوعی می‌توانند این بلای خانمان‌سوز را از بستر جامعه بزداید باید همت کنند و به فرهنگ‌سازی در زمینه حذف این بلا از جامعه کمک کنند.

وی افزود: با اتخاذ تدابیر مدبرانه و برنامه‌ریزی‌های دقیق و همچنین با مشارکت فعالانه همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و آحاد مردم، می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش چشمگیر معضل اعتیاد در جامعه و به‌خصوص در شهرستان پیرانشهر باشیم و جامعه‌ای عاری از این بلای خانمان‌سوز را برای نسل‌های آینده رقم بزنیم.

در این جلسه بر مردمی‌سازی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، تسریع در روند مکاتبات اداری و شروع احداث کمپ ترک اعتیاد شهرستان، نظارت بر صنوف در معرض استفاده از انواع مواد مخدر، غربالگری بموقع شهروندان توسط شبکه بهداشت، شناسایی افراد در معرض اعتیاد و آموزش و انجام اقدامات درمانی برای آنها و راهکارهای آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از اشاعه مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان تأکید شد.

با وجود چالش‌ها و موانع موجود، مسئولین حاضر در این جلسه ابراز امیدواری کردند که با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و آحاد مردم، بتوان گام‌های مؤثری در جهت ریشه‌کن‌کردن معضل مواد مخدر در پیرانشهر برداشت و جامعه‌ای سالم و عاری از این بلای خانمان‌سوز را برای نسل‌های آینده رقم زد.

انتهای خبر/