بخشدار لاجان تاکید کرد: کیفیت نان مستقیماً بر سلامت جامعه اثر دارد؛ نظارت ما بر بهداشت، کیفیت آرد و پخت و تعامل با مشتریان است.

بخشدار لاجان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«روژنیوز»، اظهار کرد:نان قوت غالب مردم ماست و کیفیت آن مستقیم بر سلامت جامعه تأثیر دارد. هدف ما اطمینان از رعایت استانداردهای بهداشتی، ارزیابی کیفیت آرد و پخت و همچنین نظارت بر تعامل نانوایان با مشتریان بود. این بازدیدها نشان می‌دهد که حساسیت ما نسبت به این کالای اساسی چقدر بالاست.

مهران ابراهیمی دلیل بازدید از نانوایی‌ها را این‌گونه بیان کرد: سه محور اصلی داشتیم که شامل کیفیت نان: از رنگ و بافت خمیر تا مغزپخت بودن و عدم استفاده از جوش‌شیرین غیرمجاز، ساعت کاری: برخی نانوایی‌ها پیش از سحر فعالیت می‌کنند تا نان گرم برای افطار و صبحانه مردم آماده باشد. مطمئن شدم این ساعت‌ها به‌درستی رعایت می‌شود و برخورد با مشتری: نانوا پیشانی‌سفید مردم است. احترام به مراجعان و پاسخگویی به نیازهای ویژه (مثل نان کم‌نمک) بررسی شد.

وی در رابطه با چالش‌های موجود اعلام کرد: در دو نانوایی، کم‌بودن زمان تخمیر خمیر مشاهده شد که به کیفیت نان لطمه می‌زند، به صاحبان آن‌ها تذکر جدی دادیم. همچنین عدم رعایت بهداشت محیط در یک واحد گزارش شد که فوراً پیگیری شد.

ابراهیمی در رابطه با برنامه آینده بخشداری برای حمایت از این واحدها تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای دوره‌های آموزشی فشرده با همکاری جهاد کشاورزی در دستور کار است. همچنین تهیه بروشور استانداردهای پخت و اعطای نشان کیفیت به نانوایی‌های برتر را دنبال می‌کنیم. هدف نهایی ما این است نان لاجان، نمادِ اصالت و سلامت باشد.

بخشدار لاجان در پایان افزود: از مردم می‌خواهم مشکلات و پیشنهادات خود درباره نانوایی‌ها را به بخشداری منعکس کنند. قول می‌دهیم به‌سرعت رسیدگی شود. قدردان زحمت طاقت‌فرسای نانواهای عزیز هستیم و نظارت ما تنها برای ارتقای خدمت‌رسانی به شماست.

همچنین به نانواهای زحمتکش می‌گویم که قدردان تلاش شبانه‌روزی شما هستیم. نظارت ما همراهی است، نه محدودیت. در توسعه کسب‌وکارتان کنار شما خواهیم بود. به مردم عزیز هم تأکید می‌کنم که نان مصرفی‌تان را جدی بگیرید! هرگونه مشکل (کیفیت پایین، برخورد نامناسب یا گران‌فروشی) را از طریق شماره ۱۲۴ بخشداری گزارش دهید. قول می‌دهیم در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی کنیم.

 

انتهای خبر/