به گزارش سرویس اجتماعی روژ نیوز: نبود میدان میوه و تره‌ بار مناسب در پیرانشهر میوه فروشان سایر شهرهای همجوار را به این شهر پر مشتری میوه روانه کرده است.

اگر بعنوان یک همشهری گذری کوتاه در سطح شهر پیرانشهر داشته باشید بیشترین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند حضور انبوه میوه فروشان سیار و ثابت خودرویی (وانت بار و سایپا) در این شهر پرجمعیت با خیابانهای کم عرض میباشد.

اگر به شهرهای همجوار سر زده باشید تا به حال به این حد میوه فروش سیار در خیابانهای شهر ندیده اید و این حجم از میوه فروشیهای سیار که بعنوان مشاغل کاذب قلمداد می شود قابل تاّمل است‌.

شاید کمبود شغل برای مردم مصرف زیاد میوه توسط شهروندان پیرانشهر عدم استفاده صحیح از ظرفیت های مرز تمرچین برای مردم شهر و بیکاری محض کشاورزان در فصول سرد سال از عوامل ازدیاد میوه فروشیهای سیار یا همان خیابانی در این شهرستان مرزی است.

گاهاً تفاوت قیمت ها در این شهر به ۵۰ درصد بیشتر از سایر شهرها در هر کیلو میرسد و علیرغم قیمت بالا گاهی اوقات اصلا کیفیت مصرفی نداشته و روانه سطلهای آشغال می شود.

میوه فروشهای سیار ، قسمت پارک خیابانها را تصاحب کرده و یکی از دلایل اصلی ترافیک در شهر شدند با ازدیاد جمعیت شهرستان و مهاجرت روستائیان به شهر و مصرف زیاد میوه باعث مشکلات عدیده ای در شهرستان شده است.

از مسئولین شهرستان انتظار می رود نسبت به ساخت میدان تره بار بزرگتر از میدان میوه و تره بار فعلی که فقط به چند مغازه کوچک خلاصه شده است ، همت کرده تا بسیاری از مشکلات شهر ، از جمله ترافیک شهری حذف شغل های کاذب کم فروشی گران فروشی میوه و غیره جلوگیری شود.

از خیابان های اصلی درگیر در موضوع حضور میوه فروشهای سیار می توان به بلوار ارتش پنج راه استقلال به طرف پل ساحلی خیابان ساحلی و خیابان سردشت و غیره اشاره نمود که در ساعات پرترافیک دچار مشکل می شود و مردم مدت زیادی باید در این خیابانها در ترافیک معطل شوند چندین سال است رفع معضل ترافیک در سطح شهر پیرانشهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است اما مسئولان امر از روانسازی ترافیک به مشکل اساسی برخورده اند!