فرماندار پیرانشهر گفت: موکب‌های مردمی اهل‌سنت برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی مثل سال گذشته برپا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری روژنیوز: خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام محرم و اربعین حسینی که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم پیرانشهر به اهل‌بیت (ع) ارادت ویژه‌ای دارند و در ایام اربعین، شور حسینی در این شهر شکل می‌گیرد.

 

خضر کاک درویشی در افزود: اربعین مختص شیعه و مسلمانان نیست؛ بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان پیام امام حسین (ع) را درک کرده‌اند و مسیر این امام بزرگوار را مسیر آزادگی می‌دانند.

 

فرماندار پیرانشهر با اشاره به میزبانی این شهرستان از زائران اربعین حسینی (ع) از مرز تمرچین؛ افزود: بسیاری از نقاط ضعف و قوت استقرار موکب فرهنگی احصاء شده و برای سال جدید تجربه کافی و آمادگی کامل داریم.

 

در ادامه جلیل نقشی قره‌باغ فرمانده سپاه پیرانشهر بیان کرد: بی‌تردید یکی از محورهای وحدت بین امت اسلامی، اهل‌بیت پیامبر (ص) است ازاین‌رو، شناخت و جایگاه آن بزرگواران از نگاه اهل‌سنت بسیار ضروری می‌نماید و به‌خصوص در شرایط فعلی که دشمنان اسلام با بهانه‌های مختلف می‌خواهند بین امت اسلامی ایجاد تفرقه نموده و شکست در وحدت امت ایجاد کنند، اهمیت این موضوع بیشتر خواهد شد. بزرگان اهل‌سنت در تمام آثارشان اعم از حدیثی، تفسیری، اعتقادی و تاریخی به این مسئلهٔ اساسی توجه نموده و فضایل اهل‌بیت (ع) و همچنین دیدگاه پیامبر (ص) را دربارهٔ آنها بیان داشته و مناقب آنها را به‌خوبی بازگو نموده‌اند.

 

نقشی قره‌باغ باتوجه‌به ایجاد بستر حضور زائرین کربلای معلی در پیرانشهر گفت: مردم پیرانشهر همیشه عشق و محبت خود را به شیعیان نشان داده‌اند و امسال نیز برای دومین سال پیاپی است که موکب‌های مردمی اهل‌سنت در مسیر عبور زائران حسینی برپا خواهند کرد، این موکب کاملاً مردمی بوده و خود مردم شهرستان آن را مدیریت می‌کنند و خدمت به زوار حسینی را افتخار می‌دانند، همان‌طور که سال گذشته این را ثابت کردند.

 

سرهنگ نقشی قره‌باغ باتوجه‌به سابقه خوب مهمان‌نوازی مردم پیرانشهر افزود: مردم پیرانشهر در تمامی عرصه‌های ملی و مذهبی پای‌کار بوده‌اند و میزبانی اربعین سال قبل بیانگر مهمان‌نوازی مردم این شهرستان بود و مردم تجربه خاصی از خدمت به هم‌وطنان خود را تجربه کردند و امسال نیز آمادگی کامل برای خدمت به زوار اربعین حسینی را دارند.

 

در این جلسه همچنین با بیان دیدگاه‌ها و نظرات مسئولان مربوطه در جهت هر چه باشکوه برگزارکردن برپایی موکب‌های اهل‌سنت در این شهرستان، بر آمادگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نهادهای خودجوش مردمی دراین‌خصوص تأکید شد.

 

انتهای پیام/