امام‌جمعه پیرانشهر گفت: مقوله حجاب و عفاف باید از مساجد شروع شود و ماموستایان دینی حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز سومین جلسه ستاد ترویج عفاف و حجاب با محوریت اجرای “طرح نور” به ریاست  خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر، محمدصالح هاشم آبادی امام‌جمعه، اعضای شورای تأمین و مسئولان ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

خضر کاک درویشی” فرماندار پیرانشهر در این جلسه موضوع حجاب را در سطح کشور مهم دانست و گفت: ۲۶ دستگاه در سطح شهرستان برای ستاد طرح نور همکاری می‌کنند که لازم است تمامی دستگاه‌ها در وظیفه محوله نهایت تلاش را داشته باشند.

کاک درویشی” توجه به فرامین مقام معظم رهبری در مورد اهمیت رعایت حجاب و عفاف را مهم خواند و گفت: دشمن برای ضربه‌زدن به‌نظام از هر ترفندی بخصوص تزلزل بنیان خانواده‌ها شروع می‌کند و تخریب مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و طرح‌هایی چون “طرح نور” و با تبلیغات سوء درمورد عدم رعایت حقوق زن در جامعه هدفی جز ازبین‌بردن بنیان خانواده‌ها و ضربه‌زدن به‌نظام ندارد.

 

فرماندار پیرانشهر” ورود جدی دستگاه‌های متولی را در چهارچوب قانون و بخصوص رعایت مسائل شرعی و دینی و فرهنگ‌سازی در مدارس و دانشگاه‌ها را خواستار شد.

وی افزود: امیدواریم باهمت مسئولان و انجام به‌موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت‌نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روزبه‌روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خشنودی پروردگار، شادی قلب  حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایت‌مدار کشور را فراهم آورد.

ماموستا محمدصالح هاشم آبادی” امام‌جمعه پیرانشهر در این جلسه ضمن بیان مطالبی در خصوص مسائل شرعی و دینی بحث حجاب و عفاف از دیدگاه دین اسلام اظهار داشت: مقوله حجاب و عفاف باید از مساجد شروع شود، تذکر و هدایت مردم به مسئله حجاب و عفاف از وظایف اصلی ماموستایان دینی است و باید ر نمازهای جمعه و جماعت و کوچه و بازار این موضوع مطرح شده و مردم را موظف به رعایت این فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کنند.

ماموستا هاشم آبادی همچنین کارکردن در زمینه پیشبرد فرهنگ حجاب و عفاف در بین خانواده‌ها را ضروری دانست و از خانواده‌ها درخواست کرد که فرزندانشان را کنترل نمایند و حجاب و عفاف را در جامعه رعایت کنند.

هدف از برگزاری این جلسه آمادگی ادارات و همراهی دستگاه‌های مختلف برای اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت حجاب عنوان شد.

در این جلسه رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های حاضر به بیان نقطه‌نظرات و مسائل مربوط به پیشبرد فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه پرداختند.

همچنین مقرر شد همایش پیاده‌روی خانواده‌ها با رعایت حجاب و عفاف به‌صورت ماهیانه در سطح شهرستان برگزار گردد.

انتهای خبر/