امام جمعه پیرانشهر گفت: بر همه مسلمانان واجب است که نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و در حد توان خود، از یکدیگر حمایت کنند. با این کار، می‌توانیم جامعه‌ای نمونه و الهام‌بخش برای سایر جوامع بسازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نمازجمعه این هفته پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی و با حضور پرشور مردم مؤمن و خداجوی این شهر برگزار شد.

خطیب جمعه پیرانشهر در خطبه‌های این هفته با اشاره به آیه ۱۰ سوره حجرات، به موضوع “حق مسلمانان نسبت به هم” پرداختند. ایشان دراین‌خصوص اظهار داشتند:

“مسلمانان بر یکدیگر حق دارند و از جمله این حقوق می‌توان به حق احترام، حق برابری، حق نصیحت، حق یاری رساندن، حق دعوت به خیر و حق نهی‌ازمنکر اشاره کرد.”

ماموستا هاشم آبادی در ادامه با بیان مصادیقی از این حقوق، به تبیین اهمیت آنها در تحکیم وحدت و انسجام جامعه اسلامی پرداختند. ایشان همچنین تأکید کردند که مسلمانان باید نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و در حل مشکلات همدیگر کوشا باشند.

خطیب جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، بر ضرورت استفاده از این فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس تأکید کردند. ایشان همچنین از مردم خواستند که در این ماه با روزه‌داری، تلاوت قرآن و دعا و نیایش، به درگاه خداوند متعال تقرب جویند.

وی در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به آیات قران کریم درخصوص حمایت مسلمانان از یکدیگر افزود: حمایت مسلمانان از یکدیگر در هر جای جهان، از آموزه‌های اساسی دین اسلام و رکن اساسی وحدت امت اسلامی است. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: “وَ المؤمنونَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ” (توبه، آیه ۷۱)؛ یعنی مؤمنان، اولیای یکدیگرند.

این آیه به‌روشنی بیانگر آن است که مسلمانان باید در غم و شادی، یاریگر یکدیگر باشند و در حل مشکلات همدیگر کوشا باشند.

خطیب نمازجمعه در ادامه افزود: حمایت مسلمانان از یکدیگر، می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام شود، از جمله:

* کمک مالی به نیازمندان

* عیادت از بیماران

* حل‌وفصل اختلافات

* دفاع از حقوق مظلومان

* امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر

وی در ادامه اشاره کرد: حمایت مسلمانان از یکدیگر، فواید بسیاری دارد، از جمله:

* تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی

* ایجاد روحیه همدلی و نوع‌دوستی

* افزایش قدرت مسلمانان در برابر دشمنان

* جلب رضایت خداوند متعال

در پایان گفت: بر همه مسلمانان واجب است که نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و در حد توان خود، از یکدیگر حمایت کنند. با این کار، می‌توانیم جامعه‌ای نمونه و الهام‌بخش برای سایر جوامع بسازیم.

در این برهه زمانی مسلمانان سراسر جهان، در حمایت از مردم مظلوم غزه، صدای خود را بلند کرده‌اند. از تظاهرات گسترده تا کمک‌های بشردوستانه، آن‌ها خواستار پایان‌دادن به رنج و محاصره غزه هستند و برای دفاع از حقوق فلسطینیان، متحد شده‌اند.

انتهای خبر/