برنامه های بزرگداشت ۱۷اسفند در پیرانشهر این با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مزار شهدای بمباران هوایی ۱۷ اسفند آغاز شد+گزارش تصویری

مسئولین ابتدا با حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ این شهدا در مراسم باشکوهی که به این مناسبت در مصلی حضرت امام (ره)این شهرستان برگزار شد حاضر شدند.

ماموستا هاشم آبادی امام جمعه شهرستان پیرانشهر در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و اشاره به مشکلات موجود جامعه اظهار داشت ،اقتدار نظام اسلامی با همت ملت بدست می اید و سرخم کردن به استکبار مشکل را حل نمیکند.
ماموستا هاشم آبادی ،مقاومت و جان فشانی مردم ایران را در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل دانست و گفت باید به تمام مطالبات مردم جامه ی عمل پوشیده شود و مردم نباید کمبودی داشته باشند چرا که این مردم سرمای عظیم کشور هستند.
سردار وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان غربی نیز به عنوان سخنران اصلی این مراسم در خصوص جهاد تبیین اندیشه های اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سخنرانی داشت.

وی گفت:مردم شهرستان پیرانشهر نماد ایستادگی در برابر رژیم بعث بودند و در زمان هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمنان ایستادند و با تقدیم جان خود اجازه دست درازی به دشمن بعث و دست نشاندگان آنها ندادند.

وی افزود:ساخت المان شهدای ۱۷ اسفند پیرانشهر از مطالبه های مردمی و مرکز حفظ آثار میباشد که با همکاری مسئولین این شهرستان درصدد ساخت این المان خواهیم بود تا یاد شهدای گرانقدر این حادثه ناگوار بمباران هوایی همیشه در اذعان عموم مردم زنده نگه داشته شود.

اجرای سرود دانش آموزی و تئاتر و تجلیل از خانواده شهدای بمباران هوایی ۱۷ اسفند پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است در بمباران هوایی ۱۷اسفند که از سوی رژیم بعث عراق بر شهر پیرانشهر اتفاق افتاد ۹۰ تن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/