شهردار پیرانشهر گفت: طرح سمپاشی درختان باهدف مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان و نیز حفظ طراوت و شادابی فضای سبز شهری اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز شهرداری شهرستان پیرانشهر در اقدامی جهادی برای حفظ سلامتی و طراوت فضای سبز شهری، شهرداری از تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۳، مرحله دوم عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر، پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر عمومی را آغاز کرد.

صفر تفاخر شهردار پیرانشهر، در مصاحبه با خبرنگار روژنیوز اظهار داشت: “این طرح باهدف مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان و نیز حفظ طراوت و شادابی فضای سبز شهری اجرا می‌شود و در دو نوبت مجزا به شرح؛ سم‌پاشی درختان پارک‌ها و بوستان‌ها “در طول روز” و سم‌پاشی درختان خیابان‌ها و معابر عمومی “در طول شب” انجام شد.

وی در ادامه افزود: اکیپ‌های سم‌پاشی مجهز به لباس‌ها و علائم مشخص‌کننده هویت خود هستند و در طول عملیات از تابلوهای هشداردهنده نیز استفاده خواهد شد. بااین‌حال، از شهروندان گرامی تقاضا داریم برای حفظ سلامتی خود و تسهیل در انجام این عملیات، نکات ایمنی ذیل را به طور کامل رعایت نمایند:

شهردار در ادامه تصریح کرد: از تردد غیرضروری در معابر و پارک‌های در حال سم‌پاشی خودداری کنند. در صورت مشاهده تیم‌های سم‌پاشی و آغاز عملیات، نسبت به بستن درب و پنجره منازل خود اقدام نمایند. از حضور کودکان و افراد سالخورده در فضاهای سبز سم‌پاشی شده تا زمان رفع کامل سموم خودداری نمایند. از درازکشیدن بر روی چمن در این مکان‌ها تا ۲۴ ساعت پس از سم‌پاشی خودداری کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از پارک خودروها به‌ویژه خودروهای حامل مواد غذایی در حاشیه خیابان‌ها در زمان عملیات سم‌پاشی خودداری نمایند. از قراردادن وسایل در بالکن‌های مجاور خیابان‌هایی که دارای پوشش درختی هستند در طول این مدت خودداری کنند. زنبورداران جهت حفظ سلامتی خود و کندوهایشان، نکات ایمنی را به طور کامل رعایت نمایند.

وی در ادامه افزود: با تأکید بر اینکه سموم استفاده شده در این عملیات، با نظارت کامل کارشناسان جهاد کشاورزی و در غلظت‌های مجاز و ایمن برای انسان‌ها و حیوانات تهیه و توزیع شده است، بااین‌حال، به دلیل ماهیت شیمیایی سموم، رعایت نکات ایمنی فوق‌الذکر برای حفظ سلامتی تنفسی و جلوگیری از هرگونه حساسیت احتمالی ضروری است.

شهردار پیرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: از همکاری و صبر و شکیبایی شهروندان گرامی در طول اجرای این عملیات تشکر میکنیم و تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا نیاز به راهنمایی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی نمایند.

گفتنی است، شهرداری در راستای اطلاع‌رسانی گسترده و شفاف در خصوص این طرح، اقدام به انتشار بروشورهای آموزشی و نصب بنر در سطح شهر نمود.

انتهای خبر/