۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم با حضور مسئولین شهرستان در مسجد سپاه پیرانشهر برگزار شد.  

در ابتدای مراسم سرهنگ نقشی قره باغ فرمانده سپاه پیرانشهر ضمن خیر مقدم به حضار ، مقام استاد مطهری را به عنوان فیلسوف و دانشمند برجسته جهان اسلام و معلم گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای تامین و شورای اداری پیرانشهر برگزار گردید ، حجت الاسلام فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء استان آذربایجان غربی با بیان جایگاه ویژه استاد شهید مطهری ، نسبت به تبیین ویژگی های اخلاقی و علمی استاد مطهری اشاره نمودند.

حجت الاسلام فیاضی افزود: وظیفه معلم خطیر و مهم است چرا که معلم یک نسل را تربیت می کند و اگر در وظایف کوتاهی شود در سرای آخرت سوال خواهد شد.

فیاضی گفت: مسئولین در کسوت مدیریت و وظایف خود باید پاسخگو باشند و اگر نتوانند به این مسئولیتی بر عهده دارند عمل نکنند در دنیا و آخرت در پیشگاه مردم و خداوند متعال شرمنده خواهند شد.انسان باید جایگاه ذوی الحقوق خود را بدانند و به آن ارزش قائل شوند و این جایگاه برای جامعه علما را دانسته و در خانواده پدر و مادر را می داند .

نماینده ولی فقیه در سپاه شهداء با بیان عدم اختلاف در بین مذاهب اسلام یادآور شد جنگ سوریه با بیش از ۷۰ درصد از مسلمان اهل تسنن ثابت کرد که نظام اسلامی ایران مدافع حقوق همه مسلمانان است و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیست .

ایشان با اشاره به سلطه و نیرنگ دولت های استکبار در راستای دست یازیدن به ایجاد شکاف بین امت های اسلامی دنبال جنگ و‌ خونریزی در منطقه هستند.

وی افزود: استاد شهید مطهری زمان شناس بود و حضرت امام خمینی (ره) با توجه به جایگاه و بصیرت این استاد بزرگ با تاکید فرمودند تمام‌ کتب و آثار شهید مطهری مفید است.

حجت الاسلام فیاضی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور گفت: شعار زن ، زندگی ، آزادی در اصل شعار اسلام است چرا که اسلام زن را آزاد آفریده و نظام استکبار جهانی زن را به عنوان برده می داند که با زن مانند یک حیوان رفتار می کند و جایگاه زن را به عنوان مادر حذف می کند در حالی که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) زن را ستونی مستحکم برای حیات دانسته است و بر مردان سفارش کرده است که هنگام مراجعه به منزل با عطوفت و مهربانی با همسر خود رفتار کرده و پیشانی آن را ببوسد که این مهم نشان از ارزش و جایگاه ویژه زن در اسلام دارد .

در این مراسم پیام مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم قرائت شد و در پایان مراسم تعدادی از مسئولان عقیدتی موفق در سال گذشته تقدیر بعمل آمد.