مؤسسه خیریه فردای روشن پیرانشهر به‌عنوان یک مرکز مراقبتی و توان‌بخشی شبانه‌روزی برای سالمندان و کودکان بی‌سرپرست شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه و سردشت با مرکزیت شهرستان پیرانشهر به‌صورت رسمی آغاز به کارکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، مؤسسه خیریه فردای روشن پیرانشهر، تحت نظارت اداره بهزیستی، باهدف تحت پوشش قراردادن سالمندان و کودکان بی‌سرپرست شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه و سردشت با مرکزیت شهرستان پیرانشهر به‌صورت رسمی آغاز به کارکرد. این مؤسسه به‌عنوان یک مرکز مراقبتی و توان‌بخشی شبانه‌روزی برای سالمندان و کودکان بی‌سرپرست، به یکی از مطالبات چندین ساله مردم شهرستان پیرانشهر پاسخ می‌دهد.

در مراسم افتتاحیه این مؤسسه، مصاحبه‌ای با سید احمد حسینی، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه فردای روشن، انجام شد. وی با بیان اهمیت و اهداف این مؤسسه گفت: “مؤسسه خیریه فردای روشن باهدف پاسخ به نیازهای اساسی سالمندان و کودکان بی‌سرپرست در شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه و سردشت تأسیس شده است. این مؤسسه به همت فارغ‌التحصیلان، روحانیون و خیرین گران‌قدر پیرانشهر شکل‌گرفته و امروز به لطف خداوند و حمایت‌های مردم عزیز، به مرحله اجرایی رسیده است.”

حسینی با اشاره به نیاز چندین ساله شهرستان به این‌گونه مراکز افزود: “احساس نیاز به احداث یک مرکز مراقبتی و توان‌بخشی شبانه‌روزی برای سالمندان و همچنین مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، از مطالبات دیرینه مردم شهرستان پیرانشهر بوده است. این نیازها به طور مستمر در طول سال‌های گذشته از سوی مردم و مسئولان مطرح شده و امروز ما شاهد تحقق این آرمان‌های دیرینه هستیم.”

وی در ادامه تصریح کرد: “مؤسسه فردای روشن باهدف فراهم‌آوردن محیطی امن و حمایتی برای سالمندان و کودکان بی‌سرپرست فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز به دنبال آن است که با ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و آموزشی به این گروه‌های آسیب‌پذیر، بخشی از مشکلات و نیازهای آنان را برطرف کند.”

در ادامه، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه فردای روشن به تشکر از تمامی افرادی که در راه‌اندازی این مؤسسه مشارکت داشته‌اند پرداخت و گفت: “ما مفتخریم که این پروژه با کمک و هم‌فکری تعداد کثیری از فارغ‌التحصیلان، روحانیون و خیرین گران‌قدر شهرستان پیرانشهر به ثمر نشسته است. همکاری و همراهی این عزیزان در تحقق اهداف مؤسسه بسیار تأثیرگذار بوده است و ما از آنها صمیمانه تشکر می‌کنیم.”

حسینی همچنین در مورد فعالیت‌های آینده مؤسسه توضیح داد و گفت: “برنامه‌های آینده مؤسسه شامل توسعه خدمات ارائه شده به سالمندان و کودکان، ایجاد فرصت‌های آموزشی و فرهنگی برای آنها و تلاش برای جذب حمایت‌های بیشتر از خیرین و نهادهای مختلف است. ما به دنبال آن هستیم که این مرکز به یک الگوی موفق در زمینه حمایت از سالمندان و کودکان بی‌سرپرست تبدیل شود.”

وی در پایان خاطرنشان کرد: “ما امیدواریم با حمایت‌های مستمر مردم و مسئولان، مؤسسه خیریه فردای روشن بتواند در آینده‌ای نزدیک به اهداف بلندمدت خود دست یابد و به محلی برای ارائه خدمات شایسته به سالمندان و کودکان بی‌سرپرست در شهرستان‌های پیرانشهر، اشنویه و سردشت تبدیل شود.”

مؤسسه خیریه فردای روشن باهدف ایجاد یک محیط حمایتی و مراقبتی برای سالمندان و کودکان بی‌سرپرست، گام مهمی در راستای رفع نیازهای این گروه‌های آسیب‌پذیر برداشته و آغاز فعالیت‌های آن نویدبخش یک آینده روشن‌تر برای جامعه هدف خواهد بود.

انتهای خبر/