مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مصلی شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مصلی امام خمینی پیرانشهر برگزار گردید. ماموستا هاشم آبادی امام جمعه پیرانشهر در این مراسم ایراد سخنرانی کردند؛ وی گفت: قیام ۱۵ خرداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای انقلاب اسلامی است که در امتداد حوادث سال ۱۳۴۲ به وقوع پیوست و جرقه‌ای بود برای پیروزی نهایی انقلاب اسلامی که این منشأ شروع انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: اگر نگاهی دقیق به زندگی و مرگ خود بیندازیم، درمی‌یابیم که لحظات عمر ما گذرا است. قیامی که در سال ۱۳۴۲ به وقوع پیوست، نشان از دقت و توجه امام خمینی (ره) به مسائل مهم آن دوران داشت.

هاشم آبادی در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات مذبوحانه رژیم پهلوی، حذف قرآن از سوگندهای رسمی بود که واکنش شدید امام را به همراه داشت. امام خمینی (ره) در دفاع از قرآن و مکتب اسلام، واکنشی شدید نشان دادند و مردم نیز با ایشان همراه شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدامات و حمایت‌های مردمی، باعث شد تا رژیم پهلوی مجبور به دستگیری امام شود. مردم نیز در حمایت از امام، به پا خاستند و این مبارزات در نهایت منجر به سقوط رژیم پهلوی شد. امام خمینی (ره) با دفاع از اسلام و قرآن، به ملت شریف ایران ثابت کردند که شخصیتی برجسته و دلسوز دارند. بازگشت ایشان از تبعید و ادامه زندگی ساده‌زیستانه، مردم را به این باور رساند که امام تنها برای اسلام، قرآن و مردم قیام کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به شهدای خدمت گفت: آیت‌الله رئیسی نیز در دامن این شخصیت بزرگ تربیت شده است و رهبر انقلاب نیز از همان ساده‌زیستی برخوردارند. دشمنان داخلی و خارجی، این ساده‌زیستی‌ها را برای خود خطری بزرگ می‌بینند. شما نیز شاهد فجایع بزرگ در فلسطین بوده‌اید، جایی که کودکان و مردم بی‌گناه را زنده‌زنده به آتش کشیدند. استکبار جهانی با دشمنی‌های خود در صدد حذف قرآن، اسلام و آرمان‌های امام خمینی (ره) است.

هاشم آبادی در ادامه افزود: دشمن تلاش می‌کند کمبودهای نظام را برجسته کند و عملکرد مسئولین کشور را کم‌رنگ جلوه دهد. هدف آن‌ها نابودی جبهه مقاومت اسلامی است و در این راه از دولت‌های متخاصم نیز بهره می‌برند.

وی کرد: ما باید از زندگی و شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، الهام بگیریم و دنباله‌رو آن‌ها باشیم. باید باور داشته باشیم که روزی خواهیم مرد و مرگ ما باید با عاقبت‌بخیری همراه باشد. همان‌طور که بزرگان و مسئولین ما با تلاش شبانه‌روزی به موفقیت دست یافتند، ما نیز باید با جدیت و پشتکار تلاش کنیم.

هاشم آبادی در خاتمه افزود: در پایان رحلت امام خمینی(ره) را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که ارواح طیبه شهدا، امام خمینی (ره) و شهدای اخیر را با نبی مکرم اسلام (ص) و شهدای اسلام محشور کند. ان‌شاءالله.

انتهای خبر/