امام جمعه پیرانشهر گفت: قدس و غزه نه‌تنها مسئله‌ای از امت اسلامی، بلکه نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی در برابر زورگویی‌ها و تجاوزکاری‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نمازجمعه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شهرستان پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی برگزار شد.

ماموستا محمدصالح هاشم آبادی به‌عنوان امام‌جمعه، پیام‌های قوی و دلنشینی را به جمع نمازگزاران عرضه داشت. دل‌ها متوجه بودند و ارواح عطشناک آموزه‌هایی که به روزهای ویژه‌ای چون روز جهانی قدس و ایام پایانی ماه مبارک رمضان اشاره داشتند.

امام‌جمعه پیرانشهر در خطبه اول، باصلابت و عزمی راسخ، موضوع روز جهانی قدس و ضرورت مبارزه با ایدئولوژی صهیونیستی را مطرح کرد.

ماموستا هاشم آبادی با بیانی شیوا و متقاعدکننده تأکید کرد که قدس و غزه نه‌تنها مسئله‌ای از امت اسلامی، بلکه نمادی از مقاومت و عدالت‌خواهی در برابر زورگویی‌ها و تجاوزکاری‌ها است. محکوم‌کردن حمله اخیر به سفارت ایران در دمشق نیز بازتاب‌دهنده این مسئله بود که به گفته امام‌جمعه، نشان از سیاست‌های تجاوزکارانه دشمنان اسلام دارد. شهادت سرداران ایرانی به‌عنوان نمونه‌ای از ایثار و فداکاری یاد شد که نشان‌دهنده عمق فاجعه است.

وی در ادامه افزود: رژیم جنایت‌کار و غاصب و خون‌آشام صهیونیستی که طی چندین سال عمر خبیث و پلید خود جنایات بی‌وقفه بر علیه ملت مظلوم فلسطین و در ماه‌های اخیر با نسل‌کشی و درندگی در غزه مظلوم و مقاوم ذات پلید و خوی وحشیگری و درندگی خود را به تمام جهانیان نشان داد در تازه‌ترین جنایت خود با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی که مکانی دیپلماتیک مصون از هرگونه تعرض است و به‌شهادت‌رساندن جمعی از فرزندان رشید و غیور این مرزوبوم؛ بار دیگر نشان داد که منطقی جز ترور و جنایت نمی‌شناسد و هیچ ارزش و بهایی به قوانین بین‌المللی قایل نیست.

بنده ضمن تسلیت شهادت سرداران رشید اسلام به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی و خانواده آن عزیزان این جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و در این ایام مبارک از خداوند قادر توانا نابودی این غده سرطانی را از پیکر جهان اسلام مسئلت می‌نمایم و ایمان داریم کشور قدرتمند اسلامی ما و مقاومت اسلامی درس عبرت‌آموزی به این کیان غاصب و جعلی خواهند داد.

وی در خطبه دوم، با تغییری در محور بحث، معنویت و برکت دهه آخر ماه رمضان را بازتاب داد. ماموستا هاشم آبادی با تبیین خصوصیات این ایام، نمازگزاران را دعوت به بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های عبادی، تزکیه نفس و کسب رحمت الهی در این شب‌های قدر کرد. ایشان با اشاره به فضائل و اعمال مختص به این ایام، جو جمع را به‌سوی معنویت و تفکر عمیق سوق داد و به آمادگی روحی جامعه برای عید فطر اهمیت بخشید.

از نرمی کلمات تا قاطعیت مضامین، خطبه‌هایی که ماموستا محمدصالح هاشم آبادی ارائه کردند، تمام جوانب زندگی دینی و اجتماعی جامعه را پوشش داد و نگرش‌ها را به سمت همدلی و مقاومت معطوف داشت. این نمازجمعه، بار دیگر مسئله وحدت و اتحاد امت اسلامی در برابر چالش‌ها و تلاش برای برقراری صلح و عدالت را مورد تأکید قرارداد.

انتهای خبر/