معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری پیرانشهر گفت: همه دستگاه‌ها باید با جدیت تمام در زمینه مقابله با گرانی تلاش کنند، تا شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار و رضایت مردم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان پیرانشهر به ریاست خالند اسماعیلی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری پیرانشهر با حضور کلیه اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که به‌منظور بررسی مشکلات و وضعیت تنظیم بازار در این شهرستان تشکیل شده بود، آخرین اقدامات و فعالیت‌های کارگروه تنظیم بازار به‌تفصیل موردبحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پیرانشهر در این جلسه گزارشی تفصیلی از اقدامات انجام شده توسط این اداره در راستای کنترل بازار ارائه کرد. وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی، برخورد قاطع با متخلفان، رصد مستمر قیمت‌ها، برگزاری جلسات آموزشی برای اصناف و افزایش عرضه کالاهای اساسی در بازار، از کاهش التهابات بازار و ثبات نسبی قیمت‌ها در برخی از اقلام خبر داد.

سپس، سایر اعضای کارگروه نظرات و پیشنهادها خود را در خصوص ساماندهی بازار، کنترل قیمت‌ها، جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارائه دادند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری پیرانشهر در این جلسه با اشاره به اهمیت تنظیم بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی، اظهار داشت: باتوجه‌به نوسانات اخیر قیمت‌ها در سطح کشور، لازم است تمهیدات لازم جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در این شهرستان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار به طور مستمر بازار را رصد می‌کند، افزود: در این راستا، طرح‌های مختلفی برای ساماندهی بازار و برخورد با متخلفان تدوین شده است که به طور قاطع اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در امر تنظیم بازار، گفت: همه دستگاه‌ها باید با جدیت تمام در این زمینه تلاش کنند تا شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار و رضایت مردم باشیم.

در ادامه این جلسه، اعضای کارگروه تنظیم بازار شهرستان پیرانشهر به بیان نظرات و پیشنهادها خود در خصوص راهکارهای کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها پرداختند.

برخی از مهم‌ترین پیشنهادها ارائه شده در این جلسه عبارت بودند از: تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و برخورد قاطع با متخلفان، رصد مستمر قیمت کالاها و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی، برگزاری جلسات آموزشی برای اصناف در خصوص رعایت قوانین و مقررات مربوط به قیمت‌گذاری، افزایش عرضه کالاهای اساسی در بازار، اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص قیمت کالاها و نحوه گزارش تخلفات.

در پایان این جلسه، مقرر شد کارگروه تنظیم بازار شهرستان پیرانشهر به طور مستمر جلسات خود را برگزار کند و اقدامات لازم جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام شود.

همچنین، از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه قیمت‌گذاری، مراتب را به ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای خبر/