مدیر کل گمرک تمرچین گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار تُن انواع کالاهای از گمرک تمرچین پیرانشهر صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار تُن انواع کالاهای از گمرک تمرچین پیرانشهر صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

علی‌اکبر اشرفی در این باره اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ تن کالا به ارزش ۴۲۰ میلیون دلار طی سال ۱۴۰۲ از گمرک تمرچین و ۴۰۰ میلیون دلار هم سایر گمرکات از این مرز جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به موضوع صادرات این گمرک اضافه کرد  گمرک تمرچین همواره از گمرکات مهم در غرب کشور بوده است و در این مدت مصالح ساختمانی، فولاد، مواد شیمیایی، و صنایع غذایی بیشترین موارد صادر شده از گمرک تمرچین بوده است.

مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر در ادامه بیان کرد: عمده صادرات کالا از سایر گمرکات کشور و از مسیر ترانزیتی تمرچین به مقصد عراق و کشورهای حاشیه مدیترانه بوده است.

اشرفی در پایان گفت‌وگو با اشاره به اهمیت کارت‌های بازرگانی بیان کرد: این گمرک با رویه‌های مختلفی چون کارت‌های بازرگانی به صورت تجاری، مرزنشینی، پیله‌وری و کوله‌ بری با واردات ۳۰۰ هزار تنی کالا نیز نقش چشم‌گیری در افزایش تجارت در منطقه داشته است.

وی در پایان افزود: این مرز از لحاظ بین‌المللی دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و دو سال است که ژائران اربعین حسینی از این مرز به کربلای معلی عزیمت می‌کنند.

انتهای خبر/