فرمانده سپاه پیرانشهر:شهید ملارضا شیخ‌رشیدی در غائله کردستان از کسانی بود که صف خود را از صف ضدانقلاب جدا کرد و همواره در صف اول مبارزه با ضدانقلاب بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز شهید ماموستا ملارضا شیخ رشیدی هم‌زمان با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در صف اول مبارزه مردم را علیه رژیم شاه ساماندهی می‌کرد و در سرنگونی رژیم پهلوی سهم عمده‌ای داشت و همیشه مقابل احزاب ضدانقلاب ایستادگی کرد و در سال ۶۳ این راه نیز به شهادت رسید.

 

ماموستا محمدصالح هاشم‌آبادی امام جمعه شهرستان پیرانشهر در مورد شهید ملارضا شیخ رشیدی گفت: به‌خاطر اینکه خدمات این شهید بزرگوار و همچنین خدماتی که به مردم از طرف نظام انجام می‌گرفت نادیده گرفته بشود و این خدمات به‌خوبی دیده نشود؛ لذا دشمن ترورهای کوری در منطقه انجام می‌داد یکی از اینها ترور شهید ملارضا شیخ رشیدی در ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۳۶۳ بود. ماموستا شیخ رشیدی در روستای گرده سور از توابع پیرانشهر، در روستایی که همه بزرگان، پیشکسوتان و بزرگ‌مردان شریعت و طریقت بودند چشم به جهان گشود.

 

یکی از مغازه‌داران خیابان شهیدملارضا شیخ رشیدی بنام مرادی اظهار کرد: از قدیم‌الایام پدران ما همگی و کل شهرستان پیرانشهر در خدمت جامعه روحانیون بوده و به روحانیون خیلی ارز نهادند اینجا خیابان شهید ملارضا است. شهید ملارضا مرد بزرگی بود که در منطقه پیرانشهر آشنای کامل با همه مردم داشت و خیرخواه بود و خیلی وطن‌پرست بود.

 

جلیل نقشی قره‌باغ فرمانده سپاه پیرانشهر در وصف شهید ملارضا شیخ رشیدی گفت: شهید بزرگوار در غائله کردستان از کسانی بود که صف خود را از صف ضدانقلاب جدا کرد و در همان سالهای درگیری با ضدانقلاب وی خود را به شهرستانی میاندوآب رساند و پیام مردم کُرد مبنی بر پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود.

 

نقشی قره‌باغ در ادامه بیان کرد: این شهید ملارضا شیخ رشیدی بود که به‌این‌ترتیب جدایی راه مردم کُرد و راه جنایت‌کاران مزدور را آشکار ساخت یکی از افراد تأثیرگذار و بانفوذ شهر بود که موضع‌گیری‌هایی که داشتند و سخنرانی‌هایی که داشتند و اقداماتی که انجام می‌دادند خیلی شاخص بود. در بحث‌های عمرانی در شهرستان پیرانشهر و شهرهای دیگر شهرهای اطراف کمک می‌کرد. وی سخنرانی‌هایی که در پیرانشهر و شهرهای اطراف داشتند خیلی تأثیرگذار بوده و دشمنان در جهت حذف وی به فکر ترور این شخصیت بزرگوار بودند و آن طوری که روایت می‌کنند شهید کل امکانات محل زندگی‌اش و حتی خانه خودشان را در اختیار خدمتگزاران نظام و انجام کارهای عمرانی در منطقه قرار می‌دادند.

 

رشد شیخ رشیدی فرزند شهید ضمن اشاره به خصوصیات بارز شهید گفت: پدرم شهیدملارضا بدون هیچ واهمه چندین بار تهدید شده بود چندین بار وی زندانی شده بود؛ اما بازهم این مسیر و این حرکتی و تفکر انقلابی که داشت ادامه داد و در نهایت در سال ۶۳ توسط کسانی که توانایی مقابله با افکار انقلابی پدرم را نداشتند، ترور شد.

 

انتهای خبر/