مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه گفت: شهدا به عنوان نمادهای اخلاص، ولایت‌محوری، و شجاعت در راه خداوند شناخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه پیرانشهر در مراسم یادواره زنان شهیده این شهرستان گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، ما محتاجیم که در جمع شهدا و خانواده‌های این عزیزان حضور پیدا کنیم و از مقام شامخ آنان درس ایثار و فداکاری بیاموزیم.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در دین مبین اسلام، اضافه کرد: انسان وقتی به آیات و روایات مراجعه می‌کند، می‌فهمد که چقدر ائمه اطهار (ع) و خداوند متعال به شهدا بها داده‌اند. هر کاری که باعث شود جایگاه انسان بالا برود، یکی از این جایگاه‌ها که خداوند متعال ارزش زیادی برای آن قائل است و در قرآن جایگاهش را بزرگ دانسته، جایگاه شهدا است.

حجت‌الاسلام محمد نژاد افزود: در قرآن کریم برای شهدا تعبیرات بلندی به‌کاررفته است، اگر نگاه کنیم می‌بینیم که در مورد علما، فضلا، پیامبران و… چنین چیزی نمی‌بینیم که این‌قدر جایگاهشان را بالا بداند. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: “وَلاَ تَحْسَبُواْ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ هُمْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ” (آیه ۱۶۹ بقره)؛ شهدا زنده و ناظر اعمال ما هستند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.

وی تصریح کرد: ببینیم در کدام مکتب و دین چنین تعبیری برای شهدا به‌کاررفته است به‌غیراز کتب الهی؛ انسان‌ها چهار گروه هستند و تعابیری عجیبی در قرآن برای آنها ذکر شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: گروه اول انسان‌ها که مورد لعن خدا هستند، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: “وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ وَکَانُواْ مُغَضَّبِینَ” (آیه ۶۰ مائده)؛ این گروه از انسان‌ها که از حیوان هم پست‌تر هستند، شامل کسانی می‌شوند که در ۸ ماه گذشته شاهد جنایات رژیم کودک کش اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند و سکوت اختیار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد نژاد در ادامه افزود: دومین گروه انسان‌ها، مجنون هستند، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: “مَنْ بَدَّلَ الدِّینَ بَعْدَ مَا هُدِیَ فَلَهُ سَخْطُ اللَّهِ وَاللَّکْنَهُیالْکُبْرَی” (آیه ۱۷۸ بقره)؛ این گروه شامل کسانی می‌شود که دو روزشان مثل هم باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر، سومین گروه انسان‌ها را کسانی دانست که غبطه می‌خورند و صله‌رحم نمی‌کنند و به مسلمانان کمک نمی‌کنند و کار خیر انجام نمی‌دهند.

وی در ادامه گفت: با تجلیل از مقام شامخ شهدای زن پیرانشهر، چهارمین گروه انسان‌ها که پیروز این دنیا و آخرت هستند، شهدا هستند. آنها جان و مال خود را فدای اسلام، قرآن و مردم کردند و این جایگاه، جایگاه شهدای شماست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر در پایان سخنان خود به بیان ویژگی‌های شهدا پرداخت و گفت: اولین ویژگی شهدا عبودیت است. اخلاص، ولایت‌مداری، عدم طمع به مال دنیا و شجاعت را از دیگر ویژگی‌های شهدا است و شهدا با خلوص نیت و برای رضایت خدا قدم در راه شهادت گذاشتند و جان خود را فدا کردند.

انتهای خبر/