روژ نیوز مصاحبه ای با کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با موضوع دلیل نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ترتیب داده است.

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی همه‌ساله در ابتدای بهار و آغاز سال نو، طی پیامی حلول سال جدید را به ملت شریف ایران تبریک گفته و آن سال را نامگذاری می‌فرمایند.

این نامگذاری‌ها در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم برای طی کردن مسیر رشد و تعالی کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخشی است که سال جدید به آن نام مزین شده است.

به عبارتی؛ نامگذاری «سال» که نشان از تدبیر و دقت نظر رهبر فرزانه انقلاب دارد، عاملی است برای تجمیع اراده‌ها و نیروها در سطحی ملّی و رو به هدف و غایتی واحد. این رسم مبارک، اینک تبدیل به رویدادی بزرگ شده است که در هر بهار، یک ملت بزرگ چشم و دل بدان دارند.

خبرگزاری روژنیوز مصاحبه ای با کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با این موضوع ترتیب داده است:

روژ نیوز: دلیل نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی چیست؟

کمال حسین پور: به نظر من فلسفه‌ این کار توجه بیشتر مردم و مسئولان به یک ارزش برای برطرف کردن یک مشکل است رهبری معظم انقلاب در طول یک سال مسائل مهم و بنیادین کشور را به طور دقیق رصد می کنند و آن را که از همه مهمتر است و نیاز به توجه و مراقبت بیشتر دارد به عنوان شعار سال انتخاب می کند.

روژ نیوز: نام و شعار هر سال، مبتنی بر چه مختصات و مصالحی، طراحی و تعیین می‌شود؟

به نظر من در طی سالیان گذشته این نام گذاری جامع و مانع بوده است یعنی مصالح ملی کشور به صورت کامل در نظر گرفته شده و نقطه ضعف ها و قوت ها به صورت دقیق احصا شده و آنجا که نیاز به توجه و مراقبت بیشتر داشته در نام گذاری های سال بروز و ظهور یافته است این نام گذاری ها بعد از غور در مطالب و موضوعات مختلف و کارهای کارشناسی گسترده و مطالعه مطالب و گزارش های متنوع انجام پذیرفته است.

روژ نیوز: آیا با پایان یافتن هر سال، شعار و اولویت سال پیش که در قالب نام تجلی یافته است، باید به کنار نهاده شود؛ یا نام و شعار قبلی، ذیل نام و شعار جدید معنا و طبقه‌بندی می‌گردد؟

با نام گذاری و شعار سال، کار اصلی مردم و مسئولان تازه شروع می شود ممکن است با تمام شدن آن سال کارهایی در خصوص آن نام گذاری نیمه تمام مانده، یا اصلا بخشی از کارها هنوز شروع نشده باشد، ممکن است همانطور که در سال های پیش یک بار مقام معظم رهبری تذکر دادند اقدامات ما در رابطه با آن شعار تحقق عملی پیدا نکرده و در حد همان شعار باقی مانده باشد. لذا به نظرم با شروع سال جدید باید ببینیم نقاط ضعف کارهایی که در مورد شعار سال قبل انجام دادیم کدامند و سعی کنیم آنها را در کنار شعار سال جدید و نامگذاری سال جدید، در دستور کار خود قرار دهیم.

روژ نیوز: آیا زمینه و بستر موضوعی نام و شعار سال، به معنای فراموشی یا کم‌اعتنایی به سایر زمینه‌هاست ؟

خیر به هیچ وجه این طور نیست تمرکز بر شعار سال و نام گذاری که انجام می شود نباید ما را از سایر زمینه ها غافل کند ما نباید نسبت برخی از مسائل غفلت کنیم و بعضی از مسائل را بیشتر از آنچه که باید جدی بگیریم اصل اعتدال در تمام کارها را باید رعایت کنیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم لذا اگر نام گذاری برای یک سال انجام می شود منظور تمرکز بر آن موضوع است در عین آن که نباید از موضوعات دیگر هم غافل باشیم.

روژ نیوز: چگونه نام و شعار سال، جنبه عملی و اجرایی می‌یابد؟

به نظرم کارها اگر مردمی باشد و هرجا که کار را به دست مردم بدهیم، به نحو احسن انجام می پذیرد. مردم ولی نعمت ما هستند و این انقلاب یک انقلاب مردمی است به نظرم در مورد شعار و نامگذاری سال اگر مسئولان همت کنند و کار را به سمتی ببرند که هر گوشه از آن را به دست بخشی از مردم بسپارند شعار سال جنبه عملی و اجرایی به خود می گیرد.

روژ نیوز: متولی هدایت واحد، در جهت اجرایی و کاربردی شدن نام و شعار سال، کجاست؟!

به نظرم نقش اصلی در تحقق شعار سال را مردم و بعد از آنها مسئولان دارند. کار اگر دولتی شد ناقص و ابتر باقی می ماند البته قوای سه گانه کشور می توانند در تحقق شعار سال به مردمی که همیشه پای کار انقلاب بوده اند کمک کنند.

روژ نیوز: این نامگذاری تاکنون واجد چه دستاوردهای کلانی بوده است؟

به نظرم در تحقق بخشی از شعار ها موفق عمل کرده و بخشی از کارها نیز بر زمین مانده است. به هر حال هر کاری که انجام پذیرفته نقاط ضعف و نقاط قوتی داشته اما روند و جهت درستی بوده است.

#نوروز۱۴۰۲

انتهای پیام/