امام جمعه پیرانشهر گفت: شهیدان خدمت در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند و ما خدمت مقام معظم رهبری و امت اسلامی این ضایعه را تسلیت می‌گوییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نمازجمعه شهرستان پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی برگزار شد.وی در خطبه اول با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و همراهان شهیدش گفت: شهیدان خدمت در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند و ما خدمت مقام معظم رهبری و امت اسلامی این ضایعه را تسلیت می‌گوییم و از مردم ایران اسلامی که در مراسم تشییع‌جنازه این شهدا شرکت کردند تشکر می‌کنیم و از مردم ولایی شهرستان پیرانشهر که باشکوه هرچه‌تمام‌تر در مراسم سوگواری و گرامیداشت شهدای خدمت شرکت کردند تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: از مردم عزیز می‌خواهیم در انتخابات بعدی شخصی لایق و خدمتگزار مردم همانند سید ابراهیم رئیسی که در راه خدمت به مردم به شهادت رسید انتخاب نمایند.مردم ایران با حضور باشکوه در مراسم تشییع‌جنازه شهدای خدمت ثابت کردند که وحدت دارند و اجازه دخالت بیگانگان را نمی‌دهد. ان‌شاءالله خداوند بزرگ این شهدا را با اولیاءالله محشور نماید.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت سوم خرداد و فتح خرمشهر بیان کرد: صدام کافر در زمان هشت سال دفاع مقدس با حمله به شهرهای ایران و تجاوز به حریم ایران جنایت‌های بزرگی مرتکب شد و چند مدتی که رژیم بعث در خرمشهر حضور داشت حضرت امام خمینی (ره) دستور دادند که این رژیم بعث را از خرمشهر بیرون کنند و رزمندگان اسلام با همبستگی و استعانت از خداوند بزرگ توانستند در عملیاتی غرورآفرین خرمشهر را از دست رژیم بعث دربیاورند و در سوم خرداد خرمشهر را آزاد کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در سخنانی بعد از آزادی فرمود: ((خرمشهر را خدا آزاد کرد)) و این نشان از دیانت رزمندگان اسلام بود و این فتح‌الفتوح تا به امروز ادامه دارد. در عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام ثابت کردند که لانه اسرائیل از تارعنکبوت سست‌تر است.

وی در خطبه دوم با اشاره به مسئله حجاب و عفاف گفت: فتنه‌ای از زن، زندگی، آزادی بزرگ‌تر نبود و مسئله حجاب مسئله حساس مسلمین است و از مردم می‌خواهم پیرو دشمنان ایران و اسلام نباشید؛ بلکه حجاب از واجبات دین است و باید آن را در جامعه رعایت کنید.

وی افزود: حجاب و عفاف، دو مفهوم مهم در اسلام هستند که بر پایه آیات قرآنی و سنت‌های پیامبر اکرم (ص) استوارند. حجاب، فراتر از پوشش ظاهری، نمادی از عفت و حیا است و به معنای حفظ کرامت و شخصیت انسانی در برابر نگاه‌های نامناسب است. قرآن کریم در سوره نور، آیه ۳۱، خطاب به زنان مؤمن می‌فرماید:

«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُیُوبِهِنَّ…»

این آیه، به زنان دستور می‌دهد تا نگاه خود را فروبندند و پاک‌دامنی خود را حفظ کنند و زینت خود را جز آنچه که ظاهر است، نپوشانند و روسری‌های خود را بر سینه‌هایشان بیندازند. عفاف نیز به معنای پاک‌دامن و خودداری از هرگونه رفتار ناشایست است و در سوره احزاب، آیه ۵۹، خداوند متعال می‌فرماید:

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ…»

در این آیه، پیامبر اکرم (ص) مأمور می‌شود تا به همسران، دختران و زنان مؤمن دستور دهد تا جلباب‌های خود را بر خود فروافکندن تا بهتر شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند. این دستورات، نشان‌دهنده اهمیت حفظ کرامت و حیثیت انسانی در اسلام است و به ما می‌آموزد که حجاب و عفاف، تنها محدود به پوشش نیست، بلکه شامل رفتار و منش افراد نیز می‌شود.

انتهای خبر/