خانم رکابدار قهرمان ملی مچ اندازی: هیچ چیزی نمیتواند برای دختران و زنان قدرتمند ما محدودیتی ایجاد کند در راه رسیدن به موفقیت و کسب عنوان های قهرمانی کشوری،آسیایی و جهانی، تیم هایمان با حجاب بودند و بارها با اقتدار قهرمان شدند.

بمناسبت روز حجاب و عفاف پایگاه خبری روژ نیوز مصاحبه ای با خانم آرزو رکابدار قهرمان مسابقات مچ اندازی انجام داده است.

خبرنگار روژنیوز: لطفاً بيوگرافي خود را بگوييد؟
من آرزو رکاب دار هستم، مربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی‌ IFBB، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی ایران، مربی آماد گی جسمانی، نایب رئیس هیئت بدنسازی پیرانشهر به مدت ۶ سال، مسئول کمیته ی استعداد یابی استان آذربایجان غربی، مربی و سرپرست تیم منتخب مچ اندازی بانوان استان آذربایجان غربی به مدت ۳ سال است که فعالیت میکنم.

خبرنگار روژنیوز: در چه رشته ورزشی فعالیت میکنید و از چه سالي ورزش را شروع كرديد، مشوق اصلي شما چه كسي بود؟

خانم رکابدار:در رشته‌های ورزشی بدنسازی و آمادگی جسمانی و مچ اندازی فعالیت می کنم.از سال ۱۳۹۴ به عنوان ورزشکار ورزش رو شروع کردم، علاقه ی زیادم باعث شد به ورزش  روی بیاورم، از سنین پایین علاقمند بودم به فعالیتهای ورزشی، مشوق من برای شروع ورزش در واقع میشه گفت خودم بودم چون حتی زمانی که شرایط رفتن به باشگاه برام فراهم نبود توی منزل تمرین می کردم.

خبرنگار روژنیوز: دلیل روی آوردن  شما به این ورزش  چه چیز بوده است؟

خانم رکابدار: دلیل اینکه چرا بدنسازی‌ رو انتخاب کردم این بود که این رشته ی ورزشی بهم احساس قدرت و اعتماد بنفس میداد من رشته‌ ای رو شروع کردم که واقعا اون موقع شروع جرات میخواست و بین بانوان جا نیفتاده بود، دوره های مربیگری رو شرکت کردم و آخرین مدرک مربیگری که موفق شدم کسب کنم مربیگری بین المللی بدنسازی بود که برام خیلی مهم بود.

خبرنگار روژنیوز: میزان تحصیلات شما چقدر هست و تاثیر ورزش در تحصیلات شما چقدر بوده است؟

خانم رکابدار: من تحصیلاتم فوق دیپلم ادبیات و علوم انسانی هست به خاطر شرایط زندگیم متاسفانه نتونستم ادامه تحصیل بدم‌.

خبرنگار روژنیوز: در طول دوران ورزشي تان چه عناويني را كسب نموديد؟

خانم رکابدار: در طول دوران ورزشی و فعالیتم به عنوان مربی خدا رو شکر موفقیت های خوبی کسب کردم، در مقام مربی تیم ‌مچ اندازی پیرانشهر ۳۲ مدال کسب کردیم‌ و از مدعیان اصلی این رشته ی ورزشی در استان آذربایجان غربی هستیم.در مقام مربی و سرپرست تیم منتخب مچ اندازی بانوان استان آذربایجان غربی  ۲۱ مدال کشوری کسب کردیم و در چهار دوره ی متوالی حضور داشتیم.

خبرنگار روژنیوز: بهترين و بدترين خاطره ورزشي تان چيست؟

خانم رکابدار: بهترین خاطره ی ورزشی ام قهرمانی ورزشکارهای خوب تیم مچ اندازی پیرانشهر و استان در مسابقات قهرمانی مچ اندازی کشور و حضور در اردوی تیم ملی مچ اندازی بانوان ایران هست و خدا رو شکر خاطره ی بدی از ورزش ندارم.

خبرنگار روژنیوز: خانم رکابدار در دوران ورزشي تان عضو چه باشگاهی بوده ايد؟

خانم رکابدار: در طول دوران ورزشی ام عضو باشگاه ایروبیک حجاب بودم و الان هم مربی باشگاه بدنسازی و پرورش اندام المپیا هستم.

خبرنگار روژنیوز: خانم رکابدار مهمترين عامل موفقيت خود را در چه چيزي مي بينيد؟

خانم رکابدار: در طول دوران ورزشی و فعالیتم به عنوان مربی خدا رو شکر موفقیت های خوبی کسب کردم، در مقام مربی تیم ‌مچ اندازی پیرانشهر ۳۲ مدال کسب کردیم‌ و از مدعیان اصلی این رشته ی ورزشی در استان آذربایجان غربی هستیم.

خبرنگار روژنیوز: چه توصيه اي به كساني كه مي خواهند رشته ورزشی را بصورت حرفه اي دنبال كنند داريد؟

خانم رکابدار: دوستانی که میخواهند در هر رشته ی ورزشی فعالیت حرفه ای داشته باشند باید نسبت به رشته شان آگاهی کامل داشته باشن و قبل از هر فعالیتی بصورت علمی آموزش لازم را ببینند.

خبرنگار روژنیوز: چه تقاضایی از مسئولین در جهت حمایت از شما و رشته ورزشی تان دارید؟

خانم رکابدار: تقاضایی که از مسئولین پیرانشهر دارم این هست که الان پیرانشهر از مدعیان اصلی قهرمانی استان آذربایجان غربی و حتی کشور هست در رشته ی بدنسازی و مچ اندازی، برای برگزاری پویش های مختلف و کشف استعدادهای پنهان پیرانشهر برای حضور در تیم و شرکت در مسابقات آینده ی استانی و کشوری عرصه ی مناسب را تقاضا داریم.

خبرنگار روژنیوز: بنظر شما حضور شما در مسابقات با حجاب  کامل و کسب عناوین  در مسابقات چه پیامی برای دختران جامعه دارد؟

خانم رکابدار: به نظر من هیچ چیزی نمیتواند برای دختران و زنان قدرتمند ما محدودیتی ایجاد کند در راه رسیدن به موفقیت و کسب عنوان های قهرمانی کشوری،آسیایی و جهانی، ما در مسابقات بین المللی و آسیایی تیم هایمان با حجاب بودند و بارها با اقتدار قهرمان شدند، برای خودمان محدودیت ذهنی ایجاد نکنیم، توانایی های خودمان را باور کنیم.

انتهای مصاحبه/