امام‌جمعه موقت پیرانشهر: رژیم غاصب جایی در منطقه ندارد و ملت‌های اسلامی باید با وحدت و همبستگی در برابر این دشمن مشترک بایستند و به یاری مردم مظلوم فلسطین و لبنان بشتابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز روز جمعه، نمازگزاران شهرستان پیرانشهر به امامت ماموستا عمر شریفی، امام‌جمعه موقت این شهرستان، در مسجد جامع پیرانشهر گرد هم آمدند. ماموستا شریفی در خطبه‌های خود با تأکید بر اهمیت حجاب و عفت در جامعه اسلامی، نسبت به بی‌توجهی خانواده‌ها به این ارزش‌ها هشدار داد و گفت: «حجاب و عفت از مهم‌ترین اصولی است که هر مسلمان باید آن را رعایت کند و خانواده‌ها وظیفه دارند که این مفاهیم را به فرزندان خود منتقل کنند. متأسفانه شاهد این هستیم که برخی از خانواده‌ها نسبت به این امر بی‌توجهی کرده و اجازه می‌دهند که فرهنگ بی‌حجابی در جامعه گسترش یابد.»

 

وی با اشاره به تأثیر منفی فضای مجازی بر جوانان و خانواده‌ها، بیان داشت: «امروز فضای مجازی به بستری برای گسترش بی‌عفتی و ترویج بی‌حجابی تبدیل شده است. برخی از افراد با انتشار تصاویر و ویدئوهای نامناسب در فضای مجازی، اصول اسلامی را نادیده می‌گیرند و جوانان را به‌سوی گمراهی می‌کشانند. این خطر بزرگی است که خانواده‌ها باید آن را جدی بگیرند و نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود در این فضا داشته باشند.»

 

ماموستا شریفی در ادامه خطبه‌ها به موضوع دیگری که به واسطه فضای مجازی رواج یافته اشاره کرد و گفت: «ترویج مصرف شراب و مشروبات الکلی در فضای مجازی مسئله‌ای است که متأسفانه برخی افراد بدون توجه به عواقب آن، به انتشار محتواهای مربوط به مصرف مشروبات الکلی می‌پردازند. این اقدامات نه‌تنها گناه بزرگی است، بلکه موجب انحراف اخلاقی جامعه می‌شود. لازم است که مردم از این موارد دوری کنند و آگاهانه در برابر این آسیب‌ها ایستادگی کنند.»

 

امام‌جمعه موقت پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و افزود: «رژیم غاصب اسرائیل که سال‌هاست ملت‌های مسلمان را در فلسطین، غزه و لبنان مورد ظلم و ستم قرار داده است، به‌زودی نابود خواهد شد. این رژیم بی‌رحم، کودکان بی‌گناه غزه و لبنان را به خاک و خون کشیده و زندگی بسیاری از خانواده‌ها را ویران کرده است. این جنایات که هر روز در برابر چشمان جهانیان رخ می‌دهد، نشان از ماهیت وحشیانه این رژیم دارد.»

 

وی تأکید کرد: «این رژیم غاصب جایی در منطقه ندارد و ملت‌های اسلامی باید با وحدت و همبستگی در برابر این دشمن مشترک بایستند و به یاری مردم مظلوم فلسطین و لبنان بشتابند. هرچند رژیم صهیونیستی با حمایت‌های بین‌المللی به جنایات خود ادامه می‌دهد، اما این ظلم دوام نخواهد داشت و ما به‌زودی شاهد نابودی کامل این رژیم خواهیم بود.»

 

ماموستا شریفی در پایان خطبه‌های خود گفت: «پیروزی نهایی از آنِ مسلمانان خواهد بود و ما باید به آینده‌ای روشن و بدون رژیم صهیونیستی امیدوار باشیم. ملت‌های اسلامی باید هوشیار باشند و در برابر هرگونه توطئه علیه وحدت امت اسلامی ایستادگی کنند.»

 

در پایان این مراسم، نمازگزاران با دعا و نیایش به درگاه خداوند، خواستار توفیق در حفظ ارزش‌های اسلامی و پیروزی بر دشمنان اسلام شدند.

انتهای خبر/