اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، واکنش‌های زیادی را از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به دنبال داشته است.در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی روژ نیوز مصاحبه ای با کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

روژ نیوز: چرا و به چه بهانه‌ای، اروپا در پی گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌ها و نهادهای تروریستی برآمده است؟

کمال حسین پور:اروپا مدت هاست که دنباله رو سیاست های استکباری آمریکا است و می توان گفت تقریبا اراده ای مستقل از خود ندارد. البته استعمار و خوی استعماری ریشه در کشورهای اروپایی دارد منتها دو جنگ جهانی اول و دوم باعث تضعیف اروپا و قدرت گرفتن ایالات متحده آمریکا شدند. باید این واقعیت را پذیرفت دنیای غرب هنوز هم به دنبال استعمار است و تنها شکل و ابزار آن عوض شده. به نظرم تنها کشوری که با تمام قدرت در حال حاضر روبروی جهان غرب و سیاست های استکباری آن ایستاده جمهوری اسلامی ایران است. خوب یک جبهه قوی که بازوی نظامی آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است در برابر جبهه باطل غرب قرار گرفته، این موضوع برای اروپا و آمریکا غیر قابل قبول است لذا از هر حربه ای برای تضعیف جمهوری عزیز اسلامی و سپاه پاسداران استفاده می کنند. به نظرم موضوعات جزئی که در حال حاضر برای توجیه اقدام غیر قانونی اخیر خود به آن متوسل می شوند بهانه ای بیش نیستند و موضوع آن است که گفتم.

روژ نیوز: چرا اروپا در تصویب رسمی و نهایی تصمیم خود مردد است؟
ببینید فاصله ایالات متحده آمریکا با منطقه زیاد است لذا مقابله با اقدامات نابخردانه آمریکا نیاز به تصمیمات پیچیده و نقشه های چند بعدی دارد و معمولا منافع آمریکا مورد تهدید قرار می گیرد نه جغرافیای ایالات متحده، اما اروپا این گونه نیست، اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر داعش قرار نمی گرفت علاوه بر منطقه غرب آسیا، کشورهای اروپایی هم به شدت در معرض خطر بودند، ضمنا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی نظامی و بسیار قدرتمند است که به انواع سلاح های پیشرفته و به روز مجهز است، این نهاد از بطن و متن مردم ایران ریشه گرفته، لذا هر گونه اقدامی بر ضد آن تبعات بی شماری دارد که اروپا را در اتخاذ تصمیم بر ضد آن به تردید می اندازد.

روژ نیوز: در صورت تصویب طرح و تصمیم یاد شده در اتحاديه اروپا، غربی‌ها چه تبعاتی برای سپاه متصورند؟
غربی ها به دنبال منزوی کردن هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران هستند، آنان خیال می کنند با به سرانجام رساندن این طرح، بازوی نظامی جمهوری اسلامی ایران تضعیف می شود و به جبهه مقاومتی که در برابر صهیونیست ها و جهان غرب ایستاده، ضربه ای سهمگین وارد می شود. گویا آنان نمی دانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دلیل رویه‌ای که از سال ها قبل در پیش گرفته، در برابر فشارهای دولت‌های غربی آسیب‌پذیری کمی دارد.

روژ نیوز: پاسخ ایران در قبال تصویب طرح یاد شده چیست و چرا برای اروپا هزینه‌ای گران پیش‌بینی می‌شود؟
اگر اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل ارتش‌های اروپایی را تروریست معرفی خواهد کرد لذا به تبع آن دولت‌های اروپایی حامی ترور و تروریسم معرفی می شوند، با این اقدام رشته کار از دست آنان در می رود و احتمال برخورد نظامی به شدت افزایش پیدا می‌کند، امنیت اروپا اگر زیر سوال برود آنان با فرار سرمایه مواجه خواهند شد و این چیزی نیست که آنان به راحتی با آن کنار بیایند. همچنین توانایی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با گروه های چون داعش و القاعده نیست و توان عملیاتی و تخریبی سپاه به شدت بالاست.
یکی دیگر از تبعات نا امنی در منطقه غرب آسیا موضوع افزایش مهاجرت به اروپاست که سران بسیاری از کشورهای اروپایی به شدت از آن هراس دارند.

انتهای پیام./

  • نویسنده : روژ نیوز