نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی با حضور مسئولین ادارات و نهادهای مختلف در اتاق جلسات فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در این نشست که به ریاست بخشدار مرکزی برگزار شد، بر نقش کلیدی دهیاران در توسعه و آبادانی روستاها در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم تأکید شد.

نصرلهی آذر بخشدار مرکزی با اشاره به خدمات ارزنده دهیاری‌ها در سال گذشته، از جمله ۱۷ هزار متر جدول‌گذاری و ۴۲ هزار مترمربع زیرسازی معابر جهت اجرای عملیات آسفالت، این اقدامات را بی‌سابقه در یک دهه اخیر دانست.

وی همچنین وظیفه اصلی دهیاران را دفاع از دستاوردهای نظام و دولت و اطلاع‌رسانی خدمات ارائه شده به مردم روستاها عنوان کرد.

بخشدار مرکزی در ادامه با برشمردن حجم پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۲ در روستاهای بخش مرکزی، از تلاش و پیگیری دهیاران و نیروهای زحمت‌کش مالی و فنی دهیاری‌ها قدردانی کرد.

مسئولین حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نقطه‌نظرات خود در پیشبرد برنامه‌های ادارات متبوع، به سؤالات مطروحه توسط دهیاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

نکات مهم که در این جلسه موردبحث قرارگرفت:

* تأکید بر نقش محوری دهیاران در توسعه و آبادانی روستاها در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم

* ارائه آمار و اطلاعاتی از خدمات ارزنده دهیاری‌ها در سال گذشته

* تشریح وظایف اصلی دهیاران، از جمله دفاع از دستاوردهای نظام و دولت و اطلاع‌رسانی خدمات ارائه شده

* برشمردن حجم پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۲ در روستاهای بخش مرکزی

* قدردانی از تلاش و پیگیری دهیاران و نیروهای دهیاری‌ها

* پاسخگویی مسئولین به سؤالات دهیاران در حوزه‌های مختلف

این نشست نشان‌دهنده تعهد دولت سیزدهم به توسعه و آبادانی روستاها و نقش کلیدی دهیاران در تحقق این هدف است.

با حمایت و همراهی دولت و تلاش و پشتکار دهیاران، شاهد پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر روستاها در سراسر کشور خواهیم بود.

در ادامه این نشست، دهیاران به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی خود در انجام وظایفشان پرداختند. کمبود اعتبارات، عدم تناسب بودجه با حجم کار، بروکراسی اداری پیچیده و قوانین و مقررات دست‌وپاگیر از جمله مهم‌ترین مشکلاتی بود که دهیاران به آنها اشاره کردند.

مسئولین حاضر در جلسه ضمن تأیید مشکلات مطرح شده، قول مساعد دادند که برای رفع آنها تلاش کنند. همچنین مقرر شد جلسات منظم و دوره‌ای بین دهیاران و مسئولین ادارات و نهادهای مختلف برگزار شود تا از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای روستاها قرار گرفته و برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

این نشست با استقبال گرم دهیاران روبرو شد و آنها ابراز امیدواری کردند که با برگزاری این جلسات و همدلی و همکاری مسئولین، شاهد پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر روستاهای خود باشند.

باتوجه‌به اهمیت نقش دهیاران در توسعه و آبادانی روستاها، برگزاری این‌گونه نشست‌ها و توجه به مشکلات و نیازهای آنها می‌تواند گامی مؤثر در جهت تحقق این هدف مهم باشد.

دولت سیزدهم با تأکید بر توسعه روستایی و حمایت از دهیاران، مصمم است که چهره روستاها را دگرگون کرده و آنها را به قطب‌های آبادانی و پیشرفت تبدیل کند.

انتهای خبر/