بمناسبت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت روژ نیوز مصاحبه ای با ایشان ترتیب داده است.

روژ نیوز: بعنوان یک نماینده ملت در خصوص دستاوردها و پیشرفت‌های نظام به ویژه در حوزه مردم‌سالاری دینی و توجه به رای و نظر مردم نظر شما چیست؟

انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی در طول نیم قرن گذشته به دست آورده است که مطمئنا این پیشرفت ها چه از نظر کمیت و چه از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

البته که بعضی از این پیشرفت ها به خاطر مقتضیات زمان است. مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی به نظر من، دستیابی به استقلال سیاسی کشور است. مسئولان سیاسی کشور دیگر مثل سابق دست نشانده شرق و غرب نیستند و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

انقلاب اسلامی توانست جمهوری اسلامی را در کشور نهادینه کند. به نظر من، پیوند دین باوری و مردم سالاری با سیاست یکی از مهمترین دستاوردهای نقلاب اسلامی است. در حال حاضر امنیت مردم در گرو نظر و رای مردم است. ما تقریبا به صورت میانگین هرسال در کشور یک انتخابات داشته ایم.

چه دستاوردی بزرگتر از این که منِ نوعی بدانم نظرم مستقیما در جریان امور کشور نقش دارد. این که مردم در این انقلاب ولی نعمت هستند و هر کدام گوشه ای از کار را به دست گرفته و قدرت به دست صاحبان اصلی آن یعنی خود مردم افتاده دستاورد بسیار بزرگی است.

#آری

انتهای پیام/