امام جمعه پیرانشهر: حضور مردم در انتخابات مهر تأییدی بر مقبولیت جمهوری اسلامی و منسوخی‌ات بدخواهان نظام بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز ماموستا محمدصالح هاشم آبادی خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر طی خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پیرانشهر ضمن تسلیت سالگرد بمباران ۱۷ اسفند پیرانشهر توسط رژیم بعث که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان بی‌گناه شد؛ بیان کرد: در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۳، شهر پیرانشهر در ایران با یک حمله هوایی توسط نیروهای نظامی عراق مورد بمباران قرار گرفت. این حمله باعث کشته و زخمی شدن یک تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان شهر شد و زیان‌های جانی و مالی عظیمی ایجاد کرد. این حمله بعدها به عنوان یکی از واقعه‌های تلخ دوران جنگ ایران و عراق در دهه ۶۰ مورد بررسی و محکومیت جهانی قرار گرفت.

وی افزود: این حمله به پیرانشهر به‌عنوان‌ یکی از واقعه‌های وحشتناک جنگ ایران و عراق در دهه ۶۰ تاریخی دردناک است که مردم ایران به شدت اثرگذار بر زندگی آن‌ها بود. این هجوم باعث گرفتار شدن غیرنظامیان بی‌گناه در یک جنگ بین دو کشور شد و این واقعه‌ی تلخ یکی از هزاران حمله بمبارانی بود که مردم این منطقه در طول دوران جنگ باید با آن مواجه شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری از حضور حماسی مردم ایران از همه اقشار پای صندوق‌های ای بود و نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی را درهم شکست.

ماموستا هاشم آبادی گفت: مردم پیرانشهر هم همچون سایر نقاط کشورمان با حضور حماسی و چشمگیر خود پای صندوق‌های رأی و با انتخاب شایسته و خوب خود در آینده و آبادانی منطقه سهیم شدند و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشتند و به دشمنان این نظام ثابت کردند که پای آرمان‌های مقدس نظام هستند و پشت رهبری معظم انقلاب را خالی نخواهند کرد و راه شهدای انقلاب اسلامی در این خطه ادامه دارد و باید از خون شهدا با رأی دادن صیانت کرد.

ماموستا هاشم آبادی ضمن تشکر از زحمات استاندار آذربایجان غربی برای برگزاری انتخابات سالم در سطح استان و صیانت از رأی همه اقشار جامعه از منتخبین مردم خواست: مجلس قوی با نمایندگان صالح و قوی شکل می‌گیرد و نمایندگان مجلس باید برای شرایط اقتصادی مردم چاره‌اندیشی کنند و برای توسعه کشور تلاش کنند.

ماموستا هاشم آبادی از مردم ایران و منطقه خواست برای کمک به مردم مسلمان سیستان و بلوچستان که دچار سیل‌زدگی شده‌اند تا حد توان کمک کنند.

اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های این ماه مبارک از دیگر موارد مورد اشاره ماموستا هاشم آبادی طی خطبه‌های این هفته بود.

 

انتهای خبر/