حجت‌الاسلام محمودی گفت: حضرت زینب (س) با منطق و صبوری در مجلس یزید به تبیین قیام عاشورا پرداخت و یزید را در افکار عمومی رسوا کرد.

به گزارش پایگاه خبری روژنیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا محمودی مسئول تعلیم‌وتربیت سپاه پیرانشهر در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه پیرانشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، در مورد نقش حضرت زینب کبری (س) در نهضت عاشورا گفت: ایشان از طفولیت در محضر شخصیت‌های همچون پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها پرورش‌یافته و یک شخصیت فقهی و عالم هستند.

 

 

 

در ادامه محمودی تصریح کرد: مصائبی که ایشان از همان دوران کودکی با آن روبرو شده‌اند از جمله رحلت پیامبر و شهادت مادر و پدر از او شخصیتی صبور و بردبار ساخته بود و پایه‌گذاری این صبر و استقامت در واقعه عاشورا به عرصه ظهور درآمد.

 

 

 

در ادامه بیان کرد: ایشان به‌عنوان یک دختر و خواهر در خانواده به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده رفتار ایشان با مادر و پدر با برادران و خواهران در تاریخ ثبت شده و اینکه این بانوی کم‌نظیر عالم اسلام درس وفاداری، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی را به زیبای تمام برای تمامی جهان آموخته است ایشان الگوی شایسته برای زنان و مردان عالم هستند، چنان‌که اوج همه این وقایع در واقعه کربلا با تمام جزئیات به ثبت رسیده است.

 

 

 

در ادامه مسئول تعلیم‌وتربیت سپاه پیرانشهر با اشاره به نقش ایشان در واقعه کربلا گفت: شجاعت ایشان در برخورد با یزیدیان و صبوری ایشان بر مصائبی که در کربلا بر اهل‌وعیال اباعبدالله الحسین علیه‌السلام وارد شد، بعد از واقعه عاشورا اداره صحنه و نباختن خود از شاخص‌های این بانوی گرامی است، در مجالس متعدد یزید با منطق و استدلال‌های قرآنی روشنگری کرده و تبلیغات خود را از همان دوران اسیری شروع کرده و توانست بر تفکرات یزید خط بطلان بکشد.

 

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا محمودی دربار ویژگی‌های بارز یک زن تأثیرگذار در جامعه امروزی اظهار کرد: زنی در جامعه تعالی‌بخش محیط اطراف خود است که علاوه بر توصیه‌هایی که خدا برای او داشته و راهنمایی‌هایی که به‌عنوان انسان در باطن او از عقل و فطرت قرار داده، باز نیازمند یک الگوست تا بتواند مسیر را در کنار آن طی کند. به‌عنوان‌مثال پیامبر (ص) الگوی تمام‌عیاری است برای همه انسان‌ها که خداوند در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره می‌کند و پیامبر (ص) را یک اسوه حسنه معرفی می‌کند. منتها در راه تعالی جامعه زنان علاوه بر یک الگوی جامع نیازمند الگویی خاص هم هستند؛ الگویی مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نمونه بارز یک زن واقعی با تأثیرگذاری اجتماعی‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/