رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر گفت: برخلاف برخی شایعات، جنگل‌های این شهرستان به طور کامل تحت کنترل هستند و هیچ خطری از جانب آفت جوانه خوار بلوط آنها را تهدید نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر در مصاحبه با این پایگاه خبری اعلام کرد که برخلاف برخی شایعات، جنگل‌های این شهرستان به طور کامل تحت کنترل هستند و هیچ خطری از جانب آفت جوانه خوار بلوط آنها را تهدید نمی‌کند.

 

ایوب مرادی اضافه کرد مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط از دو دهه گذشته به طور مستمر و با استفاده از روش‌های مختلف علمی و فنی در سطح جنگل‌های پیرانشهر انجام گرفته است. امسال نیز با وجود مشاهده طغیان این آفت در برخی نقاط، اقدامات لازم برای کنترل آن به موقع انجام شده است.

 

وی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که آفت مشاهده شده در حال حاضر در مرحله دگردیسی پروانه بوده و به درختان آسیب نمی‌رساند. همچنین، حشره دیگری که به رنگ سیاه مشاهده می‌شود، نوعی انگل آفت جوانه خوار بلوط است و نه تنها ضرری برای درختان ندارد، بلکه به کنترل این آفت نیز کمک می‌کند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیرانشهر افزود با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی انجام شده، جنگل‌های پیرانشهر در برابر آفت جوانه خوار بلوط ایمن بوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط در پیرانشهر سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد. امسال ۱۸۰ هکتار از جنگل‌های پیرانشهر به صورت زمینی محلول‌پاشی شده است.

انتها خبر/