امام جمعه پیرانشهر گفت: جنایات رژیم صهیونیستی غیرقابل‌قبول است و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم در برابر این جنایت‌کاران بایستند و مسلمانان جهان در این ماه مبارک در مقابل این جنایات واکنش نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نمازجمعه اولین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرستان پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی برپا شد.

ماموستا هاشم آبادی در خطبه اول نمازجمعه شهرستان با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ما باید برای روزه ماه مبارک تلاش کنیم و عشرت‌های این ماه بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن مسلمانان در سراسر جهان به روزه‌داری، عبادت و تزکیه نفس می‌پردازند. این ماه به سه دهه تقسیم شده است که هر کدام به نیت خاصی اختصاص دارد: رحمت، مغفرت و نجات از آتش.

وی افزود: دهه اول را دهه رحمت می‌نامند. رحمت خداوند در این دهه گسترده می‌شود، و مسلمانان با دعا و نیایش سعی می‌کنند تا به نور الهی نزدیک‌تر شوند. این زمان فرصتی برای تعمق در برکات زندگی و شکرگزاری است.

ماموستا هاشم آبادی در ادامه اظهار کرد: دهه دوم دهه مغفرت نام دارد. این ایام برای طلب بخشش و عفو گناهان گذشته است. مسلمانان با انجام اعمال خیر، نماز و ذکر، خود را پاک‌سازی می‌کنند تا از رحمت بی‌کران خداوندان بهره‌مند شوند.

وی افزود: دهه سوم و پایانی رمضان، به نجات از آتش جهنم اختصاص دارد. در این دوران، مؤمنین با افزایش عبادت و معنویت، ارادت خود را به خداوند تجدید می‌کنند، و تلاش می‌کنند تا از عواقب گناهان در امان بمانند. نماز شب قدر که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این دهه قرار دارد.

وی در ادامه اشاره کرد: ماه رمضان فرصتی است برای بازگشت و اتصال دوباره به خداوند، و درک عمیق‌تری از هدف وجودی و زندگی معنوی. این ماه تمرینی برای خودداری و صبر و فرصتی برای تجدیدنظر در رفتارها و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی در پایان خطبه اول گفت: اینکه چطور می‌توان بهره‌وری بیشتری از این ماه داشت، به نیت و اقدامات روزانهٔ هر فرد بستگی دارد. تکرار فعالیت‌های معنوی مثل نماز، قرائت قرآن، دعا و ذکر، خیرات و کمک به نیازمندان، و ایجاد فضایی از همدلی و محبت، می‌تواند به تقویت روح و روان کمک کند. ازاین‌رو، ماه رمضان نه‌تنها زمانی برای شخصی‌سازی ایمان است، بلکه دعوتی برای ساختن جامعه‌ای بهتر از راه توجه و کمک به دیگران است.

وی در خطبه دوم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جنایات رژیم صهیونیستی غیرقابل‌قبول است و از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم در برابر این جنایت‌کاران بایستند و مسلمانان جهان در این ماه مبارک در مقابل این جنایات واکنش نشان دهند و از خدای متعال می‌خواهیم مستضعفین را بر مستکبران نصرت دهد و در این ماه مبارک برای پیروزی جبهه اسلام دعا کنیم و انشا الله جبهه اسلام پیروز خواهد شد.

انتهای خبر/