دومین یادواره شــهدای لرســتان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه باحضورمسئولین کشوری و لشکری در مرز تمرچــین پیرانشهر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در تقویمی که هر ورقش به رشادت و جان‌فشانی مردان و زنانی مزین شده که برای حفظ کیان ایران اسلامی جان خود را نثار کردند، اواخر اردیبهشت‌ماه رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت. عطر دل‌انگیز ایثار و شهادت بار دیگر در مرز تمرچین پیرانشهر خواهد پیچید و یاد و خاطره ۳۵۰ شهید سرافراز تیپ ۵۷ لرستان و عملیات غرورآفرین حاج عمران در دومین یادواره این حماسه‌آفرینان گرامی داشته خواهد شد.

تمرچین، یادآور حماسه‌های ماندگار:

حسن منگورکردستانی گفت: مرز تمرچین پیرانشهر، نامی که در برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس ایران می‌درخشد، یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های بی‌بدیلی است که در عملیات‌های غرورآفرین والفجر ۲ و کربلای ۲ رقم خورد. در این میان، عملیات حاج عمران نقطه عطفی در این منطقه جنگی به شمار می‌رود که رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های تیپ ۵۷ لرستان در آن، حماسه‌ای ماندگار را خلق کرد.

یادمان شهدا، تجلی‌گاه ایثار و فداکاری:

وی در ادامه گفت: به‌منظور پاسداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، سال گذشته یادمان شهدای تمرچین (شهدای حاج عمران) در دامنه ارتفاعات مرزی این منطقه و بر مزار شش شهید گمنام احداث و رونمایی شد. این یادمان، نمادی از ایثار و فداکاری رزمندگانی است که با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای میهنمان به ارمغان آوردند.

نخستین یادواره، طنین‌انداز رشادت‌ها:

وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته، نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاج عمران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تیپ ۵۷ لرستان با استقبال گسترده مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مرز تمرچین پیرانشهر برگزار شد. در این مراسم، حاضران با عطر خاطرات و یاد رشادت‌های این شهیدان سرافراز، تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های والای انقلاب و شهدا داشتند.

انتظار حضور پرشور:

وی در ادامه اشاره کرد: باتوجه‌به استقبال گسترده از نخستین یادواره، انتظار می‌رود دومین یادواره شهدای تیپ ۵۷ لرستان نیز با حضور پرشور مردم شهیدپرور پیرانشهر، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین مسئولان و مقامات کشوری و لشکری برگزار شود. در این مراسم، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان در عملیات حاج عمران و نقش این عملیات در دفاع از مرزهای ایران اسلامی پرداخته خواهد شد

دومین یادواره، گامی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت:

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری این یادواره‌ها فرصتی ارزشمند برای نسل جوان است تا با رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشند. همچنین، این مراسم‌ها نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

معاون سیاسی فرماندار در پایان گفت: حضور در این یادواره، ادای دینی به سلحشوران تیپ ۵۷ لرستان و پاسداشت حماسه عملیات حاج عمران خواهد بود.

امید است با برگزاری این یادواره‌ها، یاد و خاطره شهدای والامقاممان گرامی داشته شود و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه گردد.

انتهای خبر/