نماینده مردم پیرانشهر در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: ما برنامه‌های مدون و جامعی برای توسعه و آبادانی شهرستان پیرانشهر در نظر داریم، در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رفع محرومیت‌ها، جلسه‌ای با حضور کمال حسین‌پور، نماینده مردم شریف شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و میرآباد، معاون عمرانی استانداری، فرماندار پیرانشهر و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

در این جلسه که به‌منظور پیگیری مصوبات توسعه و محرومیت‌زدایی شهرستان پیرانشهر تشکیل شده بود، مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله راهداری، نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و… مورد بررسی و بحث و گفتگو قرار گرفت.

کمال حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان در مجلس‌شورای‌اسلامی در این جلسه با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن و رفع محرومیت‌ها در مناطق مختلف شهرستان، اظهار داشت: “ما در تلاش هستیم تا با پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات لازم، گام‌های مؤثری در جهت رفع مشکلات و ارتقای سطح زندگی مردم برداریم. معتقدیم که همه مردم، فارغ از قومیت، مذهب و موقعیت جغرافیایی، حق برخورداری از زندگی باکیفیت را دارند. تلاش خواهیم کرد تا با همکاری دولت و سایر دستگاه‌ها، زمینه‌های لازم برای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان پیرانشهر فراهم شود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، افزود: در حوزه راهداری، شاهد اجرای پروژه‌های متعددی از جمله احداث و روکش آسفالت راه‌های روستایی و همچنین تعریض و بهسازی جاده‌های اصلی بوده‌ایم.

حسین‌پور در ادامه افزود: در حوزه نوسازی مدارس نیز، با احداث و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده، گام‌های بلندی در جهت ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش برداشته شده است و در حوزه بهداشت و درمان نیز، با احداث و تجهیز مراکز درمانی جدید و همچنین جذب و استخدام کادر پزشکی و پرستاری، شاهد افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بوده‌ایم.

نماینده مردم پیرانشهر چنین اظهار داشت: در حوزه ورزش و جوانان نیز، با احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی و همچنین برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف، زمینه لازم برای ارتقای روحیه نشاط و شادابی در بین جوانان فراهم شده است. در حوزه جهاد کشاورزی نیز، با ارائه تسهیلات و اعتبارات به کشاورزان و همچنین آموزش‌های لازم، شاهد افزایش تولید و راندمان محصولات کشاورزی بوده‌ایم.

یاسر رهبردین معاون عمرانی استانداری استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه رفع محرومیت‌ها از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، گفت: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی، زمینه لازم برای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان پیرانشهر فراهم شود.

در پایان این جلسه، مقرر شد تا مصوبات این جلسه با جدیت پیگیری و دراسرع‌وقت به مرحله اجرا درآید.

انتهای خبر/