نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: تلاش کنیم مسجدی که ما در آن خدمت می‌کنیم زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ و موازین شرع و اسلام باشد و مسجد را به‌عنوان نقطه وحدت و همبستگی بین مسلمانان‌ قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه در آئین تجلیل از مساجد برتر اهل‌سنت استان آذربایجان غربی که در محل مصلی امام خمینی پیرانشهر برگزار شد، طی سخنانی گفت: متأسفانه گاهی اوقات به‌خاطر تخلف از فرموده‌های قرآن کار به جایی رسیده که در جلوی چشمان مسلمانان رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام اقدام به نسل‌کشی کند.

 

وی ادامه داد: مسجد به‌خاطر اهمیت از طرف بزرگان دین ما به‌ویژه پیامبر اعظم همواره دارای ارزش هستند که بارها در احادیث ما به آن اشاره شده است.

 

امام‌جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما افتخار آن را داریم که به‌عنوان مبلغان دین در مساجد مشغول خدمت باشیم این یک لطف الهی است که به همه ارزانی نشده است؛ لذا باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم که نصیب ما شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: تلاش کنیم مسجدی که ما در آن خدمت می‌کنیم زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ و موازین شرع و اسلام باشد و مسجد را به‌عنوان نقطه وحدت و همبستگی بین مسلمانان قرار دهیم و مواظب باشیم که دشمن در بین صفوف مسلمانان در مساجد نمود پیدا نکند و دیگر در دنیای اسلام شاهد پیدایش مسجد ضرار دیگری نباشیم.

 

ماموستا محمدصالح هاشم آبادی، امام‌جمعه و مسئول مرکز اسلامی پیرانشهر در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از حضور مهمانان در این مراسم گفت: بدون شک خدمت در مساجد یکی از نعمت‌های خدای بزرگ به انسان است که واقعاً هر کسی لیاقت این امر خداپسندانه را ندارد.

 

وی ادامه داد: اهل‌سنت همواره در جامعه و به‌ویژه در استان توجه خاص و ویژه‌ای به مساجد داشته و خواهند داشت؛ لذا این فرصت بهانه خوبی برای تقدیر از زحمات آنهاست.

 

ملاعمر شریفی، مدیر مدرسه صلاح‌الدین ایوبی پیرانشهر هم در ادامه این مراسم اظهار داشت: روز جهانی مساجد فرصت و بهانه خوبی برای معرفی افرادی است که تمام زندگی خود را وقف حفظ و نگهداری و خدمت به مساجد کرده‌اند؛ لذا جا دارد به‌صورت ارزشمندانه از این اقدام خداپسندانه آنها تقدیر کرد.

 

وی ادامه داد: اهمیت مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مقاومت و ایستادگی مسلمانان همواره در طول تاریخ از منزلت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هستند؛ لذا امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که به مساجد توجه شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، مدیر مرکز اسلامی استان آذربایجان غربی، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فرموده معمار کبیر انقلاب که فرمودند: مساجد سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید، گفت: امام فرمود مساجد سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید این جمله نشان از اهمیت مساجد دارد؛ لذا اگر در این مسیر حرکت کنیم در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: امروز تمامی غرب در حال جنگ با اسلام هستند؛ لذا برای پاسداری از دین خدا و رسولش باید حافظان خوبی برای سنگرهایمان که همان مساجد هستند، باشیم.

 

موسوی ادامه داد: باید کاری کنیم که مساجد ما پاسخگوی نیازهای تمامی سلایق به‌ویژه نسل جوان ما باشد؛ لذا مساجد ما نباید صرفاً موضوعات معنوی را تحت پوشش خود قرار دهد؛ بلکه باید کاری کنیم که تمامی افراد نیازهای خود را در مساجد جستجو نمایند.

 

در خاتمه این مراسم با اهدا لوح یادبود از فعالیت‌های خادمان و روحانیون برتر مساجد اهل‌سنت استان آذربایجان غربی تجلیل شد.

انتهای خبر/