عضو کمیسیون بانوان پیرانشهر گفت: تبلیغات گزاف غربی‌ها و شرقی‌ها عاملی بر بی‌حجابی خانواده‌ها در این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری روژنیوز؛ نسرین قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار روژ‌نیوز، با بیان اینکه غیرت و شهامت از خصایص بارز ملت کرد است، اظهار کرد: غیرت و مردانگی و شهامت از جمله خصلت‌های پسندیده در جامعه ما است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر غیرت و مردانگی برخی مردم کرد که در سنوات گذشته در رابطه با خانواده داشتند بسیار کمرنگ شده و گاهی نیز بی‌غیرتی نیز در میان آنان مشاهده می‌شود.

 

عضو کمیسیون بانوان پیرانشهر تصریح کرد: تبلیغات وسیع معاندین شرق و غرب و همچنین هزینه‌های گزاف برای ایجاد شبکه‌های غیراسلامی و پخش فیلم‌های مبتذل و غیر‌اجتماعی در کانال‌های خارجی بنام برنامه‌های خانوادگی، خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی گفت: این برنامه‌ها که غربی‌ها برای آن هزینه‌های گزافی کرده‌اند باعث تزلزل بنیاد خانواده‌ها و فروپاشی و در نهایت طلاق و بی‌عفتی شده است.

 

قریشی عنوان کرد: متاسفانه برخی مادران و دختران سرزمینمان تحت تاثیر این برنامه‌های که بی‌عفتی را رواج می‌دهند قرار گرفته و آنان را الگوی خود قرار می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های غیراجتماعی ماهواره باعث بی‌غیرتی مردان شده و برنامه زندگی خود را به سبک غرب و شرق پیاده کرده و دین و ایمان خود را به فراموش سپرده‌اند.

 

قریشی با اشاره به ولنگاری در فضای مجازی عنوان کرد: این روز‌ها با اوج گرفتن انتشار محتوا‌های هنجارشکن در برخی شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های اجتماعی خارجی، اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی و ذائقه مخاطبان بیش از گذشته آماج این هنجارشکنی‌ها قرار گرفته است و کودکان و نوجوانان قربانی اصلی فضای مجازی هستند.

 

وی تصریح کرد: مخاطرات ولنگاری این فضا به‌گونه‌ای است که روزانه صدها یا هزاران محتوای نامناسب و هنجارشکن، مغزهای کودکان و نوجوانان و هر خانواده ایرانی را تهدید می‌کند.

 

قریشی افزود: وضعیت نابسامان معیشت مردم و توقع بالای بعضی از اقشار و چشم و هم چشمی‌ها و عدم امکان تهیه امکانات اولیه زندگی از جمله دلایل فروپاشی خانواده‌ها است.

 

وی عنوان کرد: همه مواردی که ذکر شده، می‌تواند جامعه اسلامی را تحت شعاع قرار داده و باعث شود ارزش‌ها و هنجارها تبدیل به نابه‌هنجاری شود.

 

 

 

قریشی تصریح کرد: همچنین اعتقاد و ایمان مردم ضعیف شده و جوانان پایبند به اخلاق و خانواده نباشند و بی‌عفتی و بی‌غیرتی در جامعه رواج پیدا کند و نسبت به همه مسائل بی‌مسولیت و خنثی باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی، که مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

 

انتهای پیام/