اولین جلسه شورای مسکن شهرستان پیرانشهر در سال جاری به ریاست فرماندار و با حضور مدیران و رؤسای ادارات و بانک‌های عامل شهرستان با موضوع آخرین وضعیت نقشه طرح جامع شهر پیرانشهر، طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت سیزدهم مبنی بر تأمین مسکن مناسب برای اقشار کم‌درآمد، اولین جلسه شورای مسکن شهرستان پیرانشهر در سال جاری با حضور فرماندار، مدیران و رؤسای ادارات و بانک‌های عامل به‌منظور بررسی آخرین وضعیت نقشه طرح جامع شهر پیرانشهر، طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برگزار شد. این جلسه نقطه عطفی در مسیر تحقق آرزوی دیرینه خانه‌دارشدن برای پیرانشهری‌ها به شمار می‌رود و حاوی نکات قابل‌توجهی است که در ادامه به تحلیل آنها می‌پردازیم.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر گفت: عزم و اراده فرمانداری پیرانشهر در جهت رفع موانع و تسریع روند اجرای طرح‌های مسکن، نویدبخش آینده‌ای روشن برای متقاضیان مسکن در این شهرستان است. پیگیری شبانه‌روزی این مسائل، نشان از جدیت و اهتمام فرمانداری و سازمان مسکن در حل مشکلات این حوزه دارد. با تعیین مسکن به‌عنوان اولویت اول شهرستان، شاهد تمرکز بیشتر منابع و امکانات بر روی این حوزه خواهیم بود. این امر می‌تواند به تسریع در روند ساخت‌وساز و خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط کمک کند.

وی بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان، اعم از ادارات، بانک‌ها، پیمانکاران می‌تواند به تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بیشتری در پیرانشهر کمک کند. موفقیت در اجرای طرح‌های مسکن، نیازمند همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های متولی امر است.

وی اظهار کرد: تشکیل پرونده برای ۶۵۷ نفر جهت دریافت تسهیلات مسکن روستایی انجام گشته که این اقدام نشان‌دهنده اهتمام مسئولان به ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی در پیرانشهر است. با پرداخت این تسهیلات، شاهد ساخت‌وساز مسکن در روستاها و رونق اقتصادی در این مناطق خواهیم بود. انعقاد قرارداد برای ۲۴۱ نفر جهت دریافت وام که این آمار نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجه در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در پیرانشهر است. با ادامه این روند، شاهد خانه‌دارشدن تعداد بیشتری از روستائیان در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس راه و شهرسازی پیرانشهر اشاره کرد: یکی از چالش‌های موجود در زمینه ساخت‌وساز، عدم استعلام حریم توسط برخی از افراد است. این امر می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در آینده شود. تأکید بر استعلام حریم قبل از ساخت‌وساز می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند.

رئیس بنیاد مسکن پیرانشهر خاطر نشان کرد: برای موفقیت در اجرای طرح‌های مسکن، لازم است تا اطلاعات کافی در خصوص این طرح‌ها به مردم ارائه شود. برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده می‌تواند به افزایش آگاهی مردم و مشارکت بیشتر آنها در این طرح‌ها کمک کند. حمایت مردم از این طرح می‌تواند به تسریع در روند اجرای آن و خانه‌دارشدن افراد بیشتری در پیرانشهر کمک کند. با تشویق افراد واجد شرایط به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان به تحقق این هدف مهم یاری رساند.

انتهای خبر/