در راستای تحقق اهداف بلندمدت محرومیت‌زدایی و آبادانی شهرستان پیرانشهر جلسه کارگروه بسیج سازندگی این شهرستان با حضور فرماندار، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان، و سایر مسئولین در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری روژ نیوز بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی محوری در امر محرومیت‌زدایی در سطح کشور ایفا می‌کند. این نهاد در شهرستان پیرانشهر نیز با فعالیت‌های جهادی خود، منشأ خیروبرکت برای مردم این منطقه بوده است.

این جلسه با بررسی اهداف متعددی تشکیل شد. در این جلسه، با حضور میدانی گروه‌های جهادی و کارشناسان ادارات مختلف، پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان پیرانشهر شناسایی و اولویت‌بندی شد. توجه به مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت‌بندی پروژه‌ها از نکات قابل‌توجه این جلسه بود.

باتوجه‌به محدودیت منابع، اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۳ تخصیص یافت.در این راستا، سهم هر اداره و سازمان در اجرای پروژه‌ها مشخص شد. بر هم‌افزایی و مشارکت ادارات مختلف، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأکید شد.

ایجاد ستاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها از جمله اقداماتی بود که در این راستا مصوب شد. در این جلسه، بر توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأکید شد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی روستاها و مناطق محروم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه بود. از خیرین و نیکوکاران نیز برای مشارکت در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی دعوت به عمل آمد. ایجاد بانک اطلاعات خیرین و تسهیل فرایند مشارکت آنها در امور خیرخواهانه از جمله اقداماتی بود که در این راستا مصوب شد. بر نظارت و پایش دقیق اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأکید شد. در این راستا، مقرر شد گزارش‌های دوره‌ای از پیشرفت پروژه‌ها به مسئولین ارائه شود.

گروه‌های جهادی به‌عنوان بازوان توانمند بسیج سازندگی در امر محرومیت‌زدایی، نقش مهمی در اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان پیرانشهر ایفا می‌کنند. در این جلسه، از خدمات و تلاش‌های این گروه‌ها تقدیر و تشکر شد و بر تقویت و حمایت از آنها تأکید شد.

در این جلسه، بر اجرای عدالت اجتماعی و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأکید شد. توجه به نیازهای اساسی مردم؛ مانند آب شرب، برق، راه و بهداشت از جمله اولویت‌های این حوزه عنوان شد.

بدون تردید، محرومیت‌زدایی در هیچ نقطه‌ای از کشور بدون همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر نیست. در جلسه کارگروه بسیج سازندگی پیرانشهر، بر لزوم هم‌افزایی و مشارکت ادارات مختلف شهرستان در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأکید شد. این امر می‌تواند به تسریع در روند اجرای پروژه‌ها و افزایش اثربخشی آنها کمک کند.

باتوجه‌به عزم راسخ بسیج سازندگی، هم‌افزایی و مشارکت ادارات، تقویت گروه‌های جهادی، توجه به نظرات و نیازهای مردم و تأکید بر عدالت اجتماعی، می‌توان امیدوار بود که شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه محرومیت‌زدایی و آبادانی شهرستان پیرانشهر باشیم.

انتهای خبر/