چهارمین مجمع سلامت شهرستان پیرانشهر به ریاست معاون فرمانداری و حضور، مدیریت شبکه بهداشت و درمان، رؤسای ادارات شهرستان، اعضای شورای شهر، و همکاران شبکه بهداشت و درمان، در سالن اجتماعات فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز به نقل از روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در ابتدای این همایش حسن منگور کردستانی معاون سیاسی فرماندار شهرستان پیرانشهر با اشاره به اینکه سلامت جامعه تنها مرتبط به یک فرد، ارگان و نهاد خاصی نیست، تأکید کرد: برای دستیابی به‌سلامت جامعه نیاز به همکاری کلیه ارگان‌ها است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود چالش‌های این حوزه را کاهش دهیم.

در ادامه مراسم ناصر عبدالهی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر و دبیر مجمع سلامت شهرستان به ارائه عملکرد کلی سلامت شهرستان و بیان موضوعات اولویت‌دار حوزه سلامت، همچنین شرح انتظارات از دستگاه‌های اجرائی پرداخت.

در ادامه امین عشایری ریاست مرکز بهداشت با اشاره به شعار چهارمین مجمع سلامت “پزشکی خانواده، تعالی نظام سلامت و جوانی جمعیت” درمورد برنامه‌های پزشک خانواده شهرستان توضیحاتی ارائه و در ادامه مصوبات سومین مجمع را قرائت کرد. لازم به ذکر است که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری فرمانداری شهرستان و ارگان‌های ذی‌ربط، مصوبات سومین مجمع سلامت شهرستان که در سال ۱۴۰۱ برگزار گردید، به‌صورت کامل اجرایی گردیده است.

امین عشایری افزود: پزشک خانواده مسئول ارائه مشاوره به افراد در زمینه‌های بهداشت، تغذیه، برنامه‌های واکسیناسیون و سایر مسائل مرتبط با سلامتی هستند. پزشک خانواده نقش مهمی در بهبود سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه دارد و با ارتباط نزدیکی که با بیماران خود برقرار می‌کنند، به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کنند.

در ادامه جلسه معاون فرماندار شهرستان به‌عنوان سخنران پایانی و ریاست مجمع با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت افزود: اگر در بحث سلامت فقط بهداشت و درمان را متولی بدانیم قطعاً به‌سلامتی آحاد جامعه که هدف اصلی است، دست نخواهیم یافت و این امر مستلزم همکاری و مشارکت آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی است.

منگورکردستانی در ادامه با اشاره به تلاش‌های کادر بهداشت و درمان از زحمات این عزیزان تقدیر و قدردانی کرد.

چهارمین همایش مجمع سلامت شهرستان پیرانشهر با قرائت بیانیه پایانی این مجمع از سوی رئیس مرکز بهداشت پیرانشهر و اهدای لوح تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های فعال در عرصه سلامت شهرستان پیرانشهر، به پایان رسید.

انتهای خبر/