هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر در سال ۱۴۰۱ با حضور فرماندار پیرانشهر اعضای شورای تامین و اداری شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار شهرستان پیرانشهر  ضمن تبریک عید باستانی نوروز و حلول ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان در حال اجرا هستند که بعضی از این پروژه ها با پیگیریهای صورت گرفته در طول سال به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی از این پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند که با اتمام آنها شاهد توسعه شهرستان در شاخص های مختلف خواهیم بود.

مهندس کاک درویشی با اشاره به انتخاب مرز تمرچین برای عبور زوار اربعین به عتبات عالیات بعنوان دومین سال متوالی، ضمن تقدیر از دستگاهای امنیتی و اجرایی برای تامین امنیت و ارائه خدمات به زوار حسینی افزود: در ساله ۱۴۰۲ با توجه به افزایش ظرفیت تردد زائرین باید از هم اکنون آمادگی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار شهرستان با اشاره به سفر پر خیروبرکت استاندار استان آذربایجان غربی به پیرانشهر و تصویب ۹۹ مصوبه در جلسه شورای برنامه ریزی برای پیشبرد و توسعه شهرستان؛ اجرایی شدن این مصوبات را گامی مهم و نقشه راه توسعه شهرستان برای چهار سال آینده عنوان کرد وخواستار پیگیری جدی این مصوبات توسط دستگاهای مربوطه در حوزه های فعالیت خود شد.

کاک درویشی در خصوص پروژه تامین آب شرب پیرانشهر  بعنوان یکی از نیاز ها و مطالبات مردم گفت: باید مشکلات زیر ساختی و معرفی پیمانکار این پروژه در اسرع وقت انجام گیرد تا در فصل تابستان در این حوزه با کمبود و مشکل کم آبی روبرو نباشیم.

وی در خصوص پروژه سد کانی سیب و افتتاح تونل انتقال آب این سد به دریاچه ارومیه بعنوان یکی از پروژه های شاخص شهرستان و استان گفت: انتقال آب این سد به دریاچه ارومیه هیچ گونه ضرر و زیانی در روند آبیاری و تامین آب شهرستان و زمینهای کشاورزان ندارد و مشکل تخصیص حقابه کشاورزان با دستور رئیس محترم جمهوری و پیگیری های مکرر نماینده مردم شریف شهرستان بزودی مرتفع خواهد شد.

مهندس کاک درویشی با اشاره به پتانسیل های بازارچه شهر پیرانشهر و وضعیت خوب آب و هوای این منطقه افزود در ایام نوروز  شاهد حضور مهمانان و مسافران نوروزی خواهیم بود که دستگاهای مربوطه باید آمادگی کامل جهت ارایه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی به عنوان یک میزان خوب از خود نشان دهند.

فرماندار پیرانشهر همچنین با اشاره به رتبه های خوب شهرستان در حوزه کشاورزی مخصوصآ در تولید گندم و چغندر قند افزود: با توجه به شروع فصل بهار و کاشت محصولات کشاورزان باید نظارت های کامل و  مستمر در خصوص توزی سموم و معاملات آن صورت گیرد تا کشاورزان در این زمینه هم دغدغه ای نداشته باشند.

وی در خصوص مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز و زمین خواری حایشه شهر هم گفت: نزدیک به ۹۰ هکتار از زمین های اطراف شهر پیرانشهر بصورت غیر مجاز طی سال های گذشته ساخت و ساز صورت گرفته که عمده احداث این ساخت و ساز ها در روزهای تعطیل و ایام نوروز بوده که باید نظارت ها و گشت های مستمری در این خصوص نیز صورت گیرد.