مراسم روز ملی شوراهای شهر و روستا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در تالار هوزان پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی طی سفر به شهرستان پیرانشهر هم‌زمان با روز معلم از دو فضای آموزشی در شین‌آباد بازدید کرد و ضمن دیدار با معلمین و دانش‌آموزان این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات این مدارس را بررسی و در جهت حل برخی از مشکلات آموزشی مناطق محروم بخصوص کمبود فضاهای آموزشی قول مساعد داد.

رضا ابراهیمی همچنین در مراسمی دیگر که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد شرکت کرد و طی سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: بحث آمایش دانشگاه‌های استان و توسعه هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی در شورای آموزش‌وپرورش استان و شورای آمایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال بررسی است که امیدواریم بسیاری از مشکلات و کمبودهای این حوزه حل شود و تصمیمات لازم نیز اتخاذ گردد.

ابراهیمی گفت: انتخاب افراد شایسته و توانمند در حوزه شورای شهر و روستا بسیاری از مشکلات در شهر و روستاها حل خواهند شد.

خضر کاک درویشی” فرماندار پیرانشهر نیز در این مراسم گفت: از شروع دولت سیزدهم ۲۸ میلیارد تومان به‌حساب دهیاری‌های این شهرستان واریز شده است و مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به‌حساب روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که در جهت توسعه و عمران و آبادانی روستاها صرف شده است.

فرماندار پیرانشهر در ادامه گفت: افزایش بودجه سه برابری تخصیص‌یافته به دهیاری‌های شهرستان طی شروع دولت سیزدهم نشان از توجه ویژه دولت به توسعه روستاهاست.

وی همچنین میزان واریزی از محل کمک دولت را در سطح شهر پیرانشهر طی سال ۱۴۰۲ برای حوزهٔ شهرداری ۴۶ میلیارد تومان و بخش لاجان نیز ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

در ادامه این مراسم محمد صالح هاشم آبادی امام‌جمعه این شهرستان و شوراهای شهر و روستا نیز به بیان مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات شهر و روستا پرداختند.

وی با اشاره به نام‌گذاری یکی از سوره‌های قرآن به نام “شوری”، گفت: “این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای شورا در دین مبین اسلام است.”

امام‌جمعه پیرانشهر با بیان اینکه مشورت و تبادل نظر با افراد صاحب‌نظر و دلسوز در همه امور، از جمله وظایف مسلمانان است، افزودند: “پیامبر اکرم (ص) نیز همواره در تصمیم‌گیری‌های خود با یارانشان مشورت می‌کردند و از نظرات آنها بهره می‌بردند.”

ماموستا هاشم آبادی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر فرصتی برای مشارکت مردم در اداره امور شهرشان است، اظهار داشتند: “انتخاب افراد مؤمن، متعهد، دلسوز و کارآمد به‌عنوان اعضای شورای شهر، وظیفه‌ای شرعی و ملی بر عهده همه ما است.”

وی در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید در انجام وظایف خود نهایت تلاش و کوشش را به کار گیرند، گفتند: “خدمت به مردم و حل مشکلات آنها، مهم‌ترین وظیفه اعضای شورای شهر است.”

امام‌جمعه پیرانشهر در پایان سخنان خود از مردم خواستند با حمایت از شوراهای باوجدان شهر، در تعیین سرنوشت شهر خود نقش‌آفرینی کنند.

تجلیل از خدمات شوراهای شهر و روستا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای خبر/